دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

انتظار تجهیز ایستگاه آتش‌نشانی جنت‌آباد رشتخوار 8 ساله شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
انتظار تجهیز ایستگاه آتش‌نشانی جنت‌آباد رشتخوار 8 ساله شد

با وجود گذشت حدود 8 سال از افتتاح ساختمان آتش‌نشانی در روستای جنت آباد جنگل رشتخوار، این ایستگاه همچنان در انتظار تجهیزات آتش‌نشانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ایستگاه آتش نشانی در دهستان جنت آباد در بخش جنگل جهت پوشش بیش از 10 روستای همجوار خود در سال 1392 افتتاح و اکنون با گذشت بیش از 8 سال این ایستگاه همچنان فاقد تجهیزات اولیه حتی ماشین آتش نشانی در موارد آتش سوزی است.

در پی درخواست‌های ساکنین روستای جنت آباد، مبنی بر رسیدگی به وضعیت چندساله ایستگاه آتش نشانی جنت آباد رشتخوار، مبنی بر تجهیز و خدمات رسانی این ایستگاه به مردم در بخش جنگل موضوع جهت انعکاس مورد برسی قرار گرفت.

ایستگاه آتش نشانی جنت آباد 8 سال در انتظار رسیدگی است

محسن صادقی، عضو شورای اسلامی روستای جنت آباد در رابطه با موضوع مشکلات چند ساله ایستگاه آتش نشانی جنت آباد، گفت: ایستگاه آتش نشانی جنت آباد از سال 92 افتتاح شد و بارها موضوع رسیدگی از مسئولان به این ساختمان مطرح و همچنان ایستگاه جنت آباد در انتظار تجهیزات اولیه است. عضو شورای روستای جنت آباد با تاکید بر این موضوع که از همان ابتداء افتتاح قول‌هایی در رابطه با تجهیز این مرکز در جنت‌آباد توسط مسئولین داده شد، اظهار داشت: ایستگاه جنت آباد بخش جنگل رشتخوار همچنان در انتظار چهار ساله جهت تجهیز و بهره مندی از یک دستگاه خوردوی آتش‌نشانی می‌باشد. این عضو شورای اسلامی روستا در ادامه با توجه به جمعیت بالای روستای جنت آباد و تکمیل شدن ساختمان آتش‌نشانی این روستا خواستار رسیدگی مسئولین برای تجهیز این مرکز شد. خسارت 60 میلیونی حریق به انبار خوراک دام در جنت آباد علیرضا اسماعیلی با اشاره به تعدد بالای آتش سوزی های رخ داده در منطقه گفت: خسارت بالای آتش سوزی طی چند سال گذشته علی الخصوص به دامداری ها و مکان نگهداری علوفه دام بسیار بالا بوده که این موضوع نیازمند سرعت عمل بالا حضور به موقع آتش نشانی در زمان بروز حادثه است.

وی افزود: به دلیل نبود خوردوی آتش نشانی در جهت مهار آتش سال گذشته آتش سوزی در انبار خوارک دام من را متحمل 60 میلیون تومان خسارت کرد و هیچ راهی برای بازگشت این خسارت به من وجود نداشت. مردم در پی نبود ماشین آتش نشانی در منطقه دچار خسارت شده اند مهرنیا دیگر ساکن روستا با تاکید بر اینکه مردم، درخواست توجه ویژه مسئولان جهت تجهیز ساختمان آتش نشانی جنت آباد را دارند، اذعان داشت: آتش سوزی منازل در جنت آباد و روستاهای اطراف بارها باعث خسارت به خانواده ها شده است، و با وجود ساختمان آتش نشانی نبود امکانات در ایستگاه روستا مردم را گلایه مند کرده است. محمد شیر محمدی، عضو شورای جنت آباد و رئیس شورای بخش جنگل نیز در رابطه با ساختمان آتش‌نشانی این روستا گفت: ساختمان تکمیل شده آتش نشانی جنت آباد از سال 92 خالی و بدون تجهیزات و تنها با نصب تابلوی بزرگی با اسم آتش‌نشانی است. انتظار 8 ساله مردم برای استقرار خودروی آتش نشانی در جنت آباد یکی دیگر از شهروندان با ارسال پیام به خبرنگار ما از نماینده شهرستان درخواست رسیدگی جدی به این موضوع را داشت و تصریح کرد: آتش نشانی روستای جنت آباد 8 سال بدون تجهیزات و بی بهره از خودروی اتش نشانی است و مردم درخواست رسیدگی و ورود و پیگیری نماینده در رابطه با تجهیز این ایستگاه را دارند.

بخش جنگل رشتخوار دارای 18دروستا است و روستای جنت آباد یکی از بزگترین روستاهای بخش جنگل در این شهرستان است، شغل اغلب مردم در این روستا کشاورزی و دامپروری است.

انتهای پیام /