شنبه 9 تیر 1403

انتقاد تند کاپیتان سپاهان از کادر فنی تیم ملی / گوش شنوایی نیست!

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
انتقاد تند کاپیتان سپاهان از کادر فنی تیم ملی / گوش شنوایی نیست!

کاپیتان تیم فوتبال بانوان سپاهان گفت: کادر فنی و فدراسیون باید در مورد نفرات دعوت شده و نشده به تیم ملی توضیح دهند و در کنار این انتظار داریم گوش شنوایی هم برای شنیدن نقدها باشد.

به گزارش مشرق، با ملزم شدن تیم داری باشگاه‌های لیگ برتری در فوتبال بانوان برای اخذ مجوز حرفه‌ای حالا تمام تیم‌هایی که در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مردان حضور دارند موظف هستند هر چه سریعتر اقدامات لازم برای فعالیت در این بخش را آغاز کنند. اما سوالی که در این مورد مطرح می‌شود این است که اگر همه باشگاه‌های لیگ برتری مردان درخواست تیمداری در لیگ برتر بانوان را دهند و تعداد از حد معین بیشتر شود، راهکار سازمان لیگ چه خواهد بود؟

با اعلام رسمی سازمان لیگ فوتبال، هیچ امتیاز لیگ برتری بانوان، برای باشگاه‌ها در نظر گرفته نشده است و آن‌ها باید از رده‌های پایین‌تر، شروع به تیم داری کنند. البته در این میان برخی باشگاه‌های صاحب نام هم هستند که تمایل چندانی برای حضور در رده‌های پایین‌تر و گذراندن مراحل به صورت پلکانی را ندارند آن‌ها در تلاش‌اند با خرید امتیاز باشگاه‌های لیگ برتری بانوان سریعتر و به صورت مستقیم راهی لیگ برتر شوند.

الهام فرهمند، کاپیتان تیم بانوان سپاهان در گفت وگو با خبرنگار مهر در واکنش به حضور تیم‌های لیگ برتری فوتبال در بخش بانوان اظهار کرد: قطعا با اجرایی شدن این قانون شاهد اتفاقات خوبی در فوتبال بانوان خواهیم بود. این موضوع می‌تواند روی دستمزدها نیز تاثیرات مثبتی داشته باشد. تعداد رقابت‌ها بالا می‌رود و در مجموع معتقدم کیفیت لیگ برتر فوتبال بانوان روز به روز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: البته هنوز مشخص نیست چه تیم‌هایی امسال در لیگ برتر حضور دارند. بر اساس قانون باشگاه‌ها موظف به تیمداری شدند و باید از دسته‌های پایین‌تر فعالیت خود را آغاز کنند مگر اینکه برخی از این باشگاه‌ها نظرشان این باشد که بخواهند امتیاز سایر تیم‌های حاضر در لیگ را خریداری کنند؛ در این صورت خیلی راحت وارد رقابت‌های لیگ خواهند شد.

فرهمند در ادامه خاطر نشان کرد: نگرانی در مورد امکانات باشگاه‌ها برای فعالیت تیم بانوان وجود ندارد چون اکثرا آن استاندارهایی که باید در فوتبال آقایان رعایت شود در برای بانوان الزامی نیست. برای مثال تیم های حاضر در لیگ برتر آقایان حق انجام بازی در زمین چمن مصنوعی را ندارند این درحالی است که برخی از بازیهای فوتبال بانوان در زمین چمن مصنوعی است.

کاپیتان فصل گذشته سپاهان در مورد ادامه همکاری با طلایی‌پوشان اصفهان در فصل جدید رقابت‌های لیگ گفت: قراردادم به سپاهان به پایان رسیده است و امسال بازیکن آزاد هستم. یکسری پیشنهادهایی داشتم ولی هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدم.

این بازیکن فوتبال درباره حضورش در برنامه تلویزیونی به عنوان کارشناس صدا و سیما در جریان فینال جام حذفی توضیح داد: خوشحال هستم. اتفاق بسیار مثبتی بود و خوشحالترم که این اولین به نام من ثبت شد. اعتقاد دارم که این اتفاق باید زودتر رخ می‌داد در تمام این سال‌ها جای کارشناسان فوتبال بلد خانم در تلویزیون خالی بود.

عضو سابق تیم ملی فوتبال در مورد شرایط این روزهای تیم ملی و بازی‌های دوستانه این تیم با بلاروس گفت: انجام بازی‌های دوستانه در مجموع اتفاق خوبی برای تیم است و در چنین رویدادهایی اصلا نتیجه را نباید مورد توجه قرار داد؛ اما معتقدم این روزها جای خیلی از بازیکنان در تیم ملی خالی است و علت آنهم هرگز به صورت شفاف اعلام نشد. کادر فنی و فدراسیون باید در مورد نفرات دعوت شده و بازیکنان دعوت نشده توضیح دهد و گوش شنوایی هم برای شنیدن نقدها باشد.

منبع: مهر
انتقاد تند کاپیتان سپاهان از کادر فنی تیم ملی / گوش شنوایی نیست! 2