جمعه 31 فروردین 1403

انتقاد نماینده مجلس از سفر برخی مسئولان به سوئیس

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
انتقاد نماینده مجلس از سفر برخی مسئولان به سوئیس

نماینده رامیان در مجلس گفت: در گذشته یکی از وزارتخانه ها عده زیادی را به روسیه فرستاد و اخیراً هم شنیده ام که می خواهند به سوئیس بروند!

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، غلامعلی کوهساری نماینده رامیان در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، اول خرداد) قوه مقننه طی تذکری شفاهی، گفت: موضوعی که امروز در سطح جامعه مشاهده می کنیم، وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم است که باید به این موضوع توجه جدی شود.

وی ادامه داد: اقتصادی را جراحی می کنیم که رو به موت است و واقعا با این جراحی، ما تنها اقتصاد را بلکه مردم را جراحی می کنیم! مشکلات اقتصادی را در نقاط مختلف کشور شاهدیم و مردم با مشکلات بیماری و مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند.

نماینده رامیان در مجلس با اشاره به صف های طولانی نانوایی در سطح کشور عنوان کرد: صف های نانوایی در سطح کشور به ویژه استان گلستان که یکی تولیدکنندگان اصلی گندم کشور است، قابل پذیرش نیست. نباید شاهد باشیم که مردم ما برای گرفتن یک یا دو قرص نان، زمان زیادی در صف های نانوایی معطل بمانند.

وی با اشاره به موضوع شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها گفت: همانطور که آقای جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مطرح کردند در موضوع مذکور که اکثر قریب به اتفاق با آن موافقیم، صرفا با آرای شورای های مختلف مقایسه نکنیم. مزایایی که برخی از مسئولان از آن استفاده می کنند مانند خانه های سازمانی، خودروهای اداری، نیروهایی که در اختیارشان است، سفرهای خارجی که اعزام می شوند، باید برای مردم مشخص شود. نتیجه این سفرهای خارجی چیست؟

کوهساری تاکید کرد: در همین دو سال گذشته در همین مجلس شورای اسلامی بنده یا سایر نمایندگان هیچ سفر خارجی نرفتیم و تقاضای آن را هم نداریم، اما افرادی هستند که چندین بار به سفرهای خارجی رفته اند. در گذشته هم یکی از وزارتخانه ها عده زیادی را به روسیه فرستاد و اخیراً هم شنیده ام که می خواهند به سوئیس بروند! نتیجه این سفرهای از سوی وزارتخانه های مختلف باید گزارش و مشخص شود که مزایای دریافتی این افراد چقدر است؟ برخی از این افراد از یکجا حقوق و مزایا دریافت نمی کنند، نماینده یا وزیر یا مسئولی که عضو هیات مدیره چندین دستگاه است، و یا عضو شوراهای مختلف است، باید مزایای آن مشخص شود.

قالیباف رئیس مجلس درپاسخ به این نماینده گفت: نکاتی که شما تذکر دادید در بحث شفافیت همه در قانونی که الان در مرحله رسیدگی است، دقیقا عنوان شده است و در قانون به صورت صریح و روشن آمده است.