جمعه 13 مهر 1403

انتقاد چمران به طولانی شدن پروژه‌ها و عدم استفاده از کارهای مطالعاتی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
انتقاد چمران به طولانی شدن پروژه‌ها و عدم استفاده از کارهای مطالعاتی

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از به طول انجامیدن اجرای پروژه‌ها و کمبود مطالعه در این زمینه گفت: یکی از مسائلی که در مرکز مطالعات شهرداری توقع می‌رود، تعریف پروژه است که چه چیزی را باید به عنوان پروژه تعریف کنیم.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران در آیین اختتامیه چهاردمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و نهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از کلماتی که در محاوره و در مواقع مختلف از آن استفاده می‌شود پژوهش یا تحقیق است ولی در عمل کمتر از آن استفاده می‌شود؛ البته در سالیان اخیر بعد از توجه خاصی که به بحث علم و موضوع دانش‌بنیان‌ها شده، استفاده عملی از آن را کمی مناسب‌تر کرده است.

وی افزود: هر عملی اگر می‌خواهد درست و منطقی انجام شود باید بر مبانی علمی استوار باشد و برای انجام کار علمی نیز در ابتدا باید کار تحقیقاتی و پژوهش کرد.

چمران با انتقاد از به طول انجامیدن اجرای پروژه‌ها و کمبود مطالعه برای انجام آن ادامه داد: یکی از مسائلی که در مرکز مطالعات شهرداری مورد توقع بوده، تعریف پروژه است که چه چیزی را باید به عنوان پروژه تعریف کنیم، چرا که تهیه موضوع و چگونگی کار خودش یک کار تحقیقاتی است.

تشکیل شبکه نخبگانی توسط شهرداری تهران

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از مراکز علمی و دانشگاهی ما کار علمی و تحقیقاتی خالص انجام می‌دهند و شاید به مسائل کاربردی چندان اندیشیده نشود، اضافه کرد: در حالی که برای کشور ما کاربردی بودن این تحقیقات مورد نیاز است و در مرکز مطالعات شهرداری به پروژه‌ها و کارهای تحقیقاتی نیاز داریم که کاربردی، عملیاتی و مورد نیاز ما باشند تا زمان اجرا کوتاه‌تر و بها و قیمت به پایان رساندن آن نازل‌تر شود و البته باید توجه کنیم که از کیفت کار نباید کاسته شود.

وی با بیان اینکه باید برای شهر و مردم شهر شرایطی را بوجود بیاوریم که زندگی آنها در شهر راحت‌تر، عملیاتی‌تر و سالم‌تر باشد، خاطرنشان کرد: خوشحالم که حدود 2038 اثر در این جشنواره دریافت شده و خود این کار فی‌نفسه ارزشمند است چرا که باب پژوهش را باز می‌کند و امیدواریم به نتایج خوبی نیز در این زمینه برسیم.