سه‌شنبه 17 مهر 1403

انتقال یک‌هزار و 323 بیمار با اورژانس هوایی الیگودرز

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انتقال یک‌هزار و 323 بیمار با اورژانس هوایی الیگودرز

خرم‌آباد - ایرنا - سرپرست فوریت های پیش بیمارستانی (115) لرستان گفت: اورژانس هوایی الیگودرز از زمان راه اندازی در سال 93 تاکنون یک‌هزار و 323 بیمار بدحال و مادر باردار را به مراکز درمانی منتقل کرده است.

به گزارش ایرنا، علی مهرزاد صفدری روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: بالگرد امداد هوایی الیگودرز تاکنون یکهزار و 155 پرواز داشته و یک هزار و 323 بیمار را به مراکز درمانی شهرستان، استان و خارج از استان انتقال داده است.

وی اظهار داشت: تاکنون 9 زایمان موفق در بالگرد اورژانس هوایی الیگودرز ثبت شده و به گفته مسوولان امر، نرخ مرگ و میر زنان باردار در منطقه به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: اورژانس هوایی الیگودرز به نماد خدمات رسانی در مناطق محروم و سخت گذر تبدیل شده است و مسوولان کشوری نیز از خدمات کم نظیر این اورژانس قدردانی کرده اند.

گفتنی است روابط عمومی سازمان اورژانس کشور ششم مهرماه امسال اعلام کرد سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل اورژانس هوایی جهت توسعه خدمات در مناطق سخت‌گذر در استان لرستان قدردانی کرده است.

بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، نمکی اظهار داشته است: پایگاه‌های اورژانس هوایی خرم آباد و الیگودرز از پایگاه‌های فعال کشور هستند که از زمان راه اندازی آنها، مرگ مادران باردار که بیشتر از مردم غیور عشایر و روستاهای کوهستانی و سخت گذر هستند 50 درصد کاهش یافته است و تمام مددجویان فوریت های پزشکی در این مناطق، با پذیرش مخاطرات پرواز در ارتفاعات اشترانکوه و زاگرس در زمان طلایی به مراکز درمانی منتقل شدند.

بنا به دستور وزیر بهداشت برای به حداقل رساندن مخاطرات در نشست و برخاست بالگردهای اورژانس، پرسنل اورژانس هوایی لرستان نسبت به ایجاد 65 هلی پد برای نشست و برخاست بالگرد در ارتفاعات زاگرس اقدام کرده اند تا دسترسی به روستاها و مردم آسیب دیده با سهولت و ایمنی بیشتری صورت گیرد.

الیگودرز پهناورترین شهرستان لرستان و دارای ارتفاعات و مناطق سخت گذر است.

*س_برچسب‌ها_س*