سه‌شنبه 17 مهر 1403

انتقال 32 هزار بیمار و مصدوم بدحال با بالگردهای اورژانس 115

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انتقال 32 هزار بیمار و مصدوم بدحال با بالگردهای اورژانس 115

تهران - ایرنا - رئیس اورژانس هوایی کشور با بیان اینکه این اورژانس بیش از 22 هزار ماموریت امداد هوایی انجام داد، گفت: بالگردهای اورژانس 115 در اجرای این ماموریت‌های خود بیش از 32 هزار بیمار و مصدوم بدحال را به مراکز درمانی منتقل کردند.

محمد سرور روز شنبه در نشست خبری ویدئو کنفرانسی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد سازمان اورژانس کشور افزود: در حال حاضر 45 پایگاه اورژانس هوایی در سراسر کشور فعالیت دارند که با شروع طرح تحول نظام سلامت این خدمت جزو اولویت‌های اورژانس کشور قرار گرفت و از آن زمان همه تلاش خود را انجام دادیم و در آینده نزدیک هم شاهد افتتاح چهل وششمین پایگاه در استان خراسان شمالی که تا کنون اورژانس هوایی نداشته است، خواهیم بود.

وی ادامه داد: غالب بیماران که از سوی بالگردهای اورژانس 115 به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل می شوند بیماران بدحالی هستند که به دلیل اولویت در زمان طلایی، بعد مسافت و بسته بودن مسیرها در حوادث طبیعی و غیرطبیعی مشمول دریافت خدمات اورژانس هوایی می شوند.

رئیس اورژانس هوایی کشور اضافه کرد: هموطنان عزیزی که دچار سکته های قلبی و مغزی شوند و برای دریافت خدمات تخصصی نیازمند به مراکز مجهز هستند و از فاصله آن ها با این مراکز بیش از یک ساعت باشد نیز مشمول دریافت خدمات اورژانس هوایی می شوند و خدمات اورژانس هوایی به آنان ارائه خواهد شد.

سرور با بیان اینکه یکی از چالش های کشور رساندن ارگان های حیاتی مثل قلب، کبد و ریه برای پیوند به سایر بیماران از فرد دهند به فرد گیرنده حداکثر تا سه ساعت است، گفت: ایران نوزدهمین کشور پهناور دنیا است و برای اینکه بتوانیم ارگان های حیاتی را برای پیوند از شهری به شهری دیگر برسانیم نیازمند استفاده خدمات اورژانس هوایی هستیم.

ادامه دارد...

*س_برچسب‌ها_س*