پنج‌شنبه 19 مهر 1403

انتقال 9 زندانی ایرانی از ارمنستان و ژاپن به ایران

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
انتقال 9 زندانی ایرانی از ارمنستان و ژاپن به ایران

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری از انتقال 9 زندانی ایرانی از ارمنستان و ژاپن به کشورمان خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عسکر جلالیان؛ معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری از انتقال 9 زندانی ایرانی از ارمنستان و ژاپن به کشورمان خبر داد.

جلالیان در این رابطه افزود: با همکاری وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه کشورمان و در راستای اجرای موافقت‌نامه‌های دو جانبه منعقد شده با کشور‌های ارمنستان و ژاپن، 8 ایرانی محبوس در زندان‌های ارمنستان و یک ایرانی زندانی در ژاپن امروز سه‌شنبه 29 اسفند 1402 پس از طی تشریفات قانونی، برای گذران ادامه دوران محکومیت خود به کشورمان منتقل شدند.

دادگستری آمریکا: بایدن در پرونده نگه داری اسناد طبقه‌بندی شده تبرئه نشده است

رئیس کمیته انتقال محکومین با اشاره به شروع تعطیلات نوروزی و سفر هموطنان به کشور‌های خارجی ضمن آرزوی سلامتی و کامیابی برای تمامی شهروندان، به مسافران توصیه کرد از حمل هرگونه بسته‌امانتی، همراه داشتن دارو‌های کدئین‌دار، دارو‌های آرامبخش و قرص‌های روانگردان خودداری کرده و هرگونه رفتار و پیشنهاد مادی غیرمتعارف از طرف سایرین را به پلیس و نهاد‌های امنیتی گزارش کنند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری از تلاش و همکاری دستگاه‌های عضو کمیته انتقال محکومین از جمله وزارت امور خارجه، قوه قضاییه، دادستانی کل کشور، سازمان زندان‌ها و فراجا تقدیر و تشکر کرد.