سه‌شنبه 3 مهر 1403

انگلیسی‌ها استاد جوسازی هستند / ارباب حلقه‌ها: اسلحه سری انگلیس در یورو

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
انگلیسی‌ها استاد جوسازی هستند / ارباب حلقه‌ها: اسلحه سری انگلیس در یورو

انگشتری که در دست چند ستاره تیم ملی انگلیس دیده شده است خبرساز شده و از آن به عنوان اسلحه سری سه‌شیرها یاد می‌شود.

به گزارش "ورزش سه"، یورو 2024 از امشب و ساعاتی دیگر در شهر مونیخ آغاز می‌شود. علاوه بر آلمان میزبان که از مدعیان به حساب می‌آید یکی از مهمترین مدعی‌های قهرمانی این دوره، انگلیس، دو روز دیگر اولین بازی‌اش را مقابل صربستان انجام خواهد داد.

درحالیکه به نظر می‌رسید در این ساعتهای باقی‌مانده همه حواس رسانه‌ها و هواداران انگلیسی به شرایط روحی اردوی تیم ملی یا وضعیت سلامت بازیکنان و برنامه‌های تاکتیکی باشد، در این کشور همه از یک انگشتر حرف می‌زنند: انگشتری خاص که از آن به عنوان سلاح مخفی تیم گرت ساوت‌گیت یاد شده است.

قبل از هر چیز باید اشاره کرد که این انگشتر هر چه باشد سری نیست. اولین بار این انگشتر زمانی مورد توجه قرار گرفت که تصاویری از مارگ گوئهی منتشر شد که در تمرین سه‌شیرها با این انگشتر دیده می‌شد.

اولین بار دیلی‌میل بود که توجه‌ها را به این انگشتر جلب کرد و نوشت:" یک انگشتر هوشمند بسیار پیشرفته که پیش از این دست کیم کارداشیان دیده شده بود حالا در اختیار ستاره‌های انگلیس است و اسلحه سری آنها در یورو 2024 خواهد بود".

اما واقعیت چیست؟ این انگشتر نه سری است و نه عجیب و غریب. انگشتری که مدتی است روانه بازار شده و از آن برای سنجش میزان فعالیت روزانه، کیفیت خواب و دیگر پارامترهای سلامت استفاده می‌شود.

چیزی نگذشت که روزنامه سان هم مثل دیلی‌میل با آب و تاب به این موضوع پرداخت و نوشت:" گرت ساوت‌گیت در حالی دیده شد که اسلحه سری انگلیس در یورو 2024 را به انگشت داشت. انگشتری که کیم کارداشیان و شاهزاده هری به آن علاقه زیادی دارند".

جالب اینجا است که حتی سایت رسمی تولیدکننده این انگشتر نه مدعی سری بودن آن است و نه حرفی از معجزه کردن محصولش می‌زند. در سایت تولیدکننده آمده است:" این انگشتر هوشمند پیامهای مهمی از خواب، فعالیت، میزان استرس و نرخ سلامت شما را اندازه‌گیری کرده و به دستگاه‌های دیجیتالی که به آن متصل است می‌فرستد". این انگشتر مسلما وسیله جالب و جذابی است ولی نه قرار است فوتبالیست‌های انگلیسی را ضدگلوله کند و نه بازی‌ها را برایشان در بیاورد.

انگلیسی‌ها استاد جوسازی هستند / ارباب حلقه‌ها: اسلحه سری انگلیس در یورو 2
انگلیسی‌ها استاد جوسازی هستند / ارباب حلقه‌ها: اسلحه سری انگلیس در یورو 3