پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

کیفیت خواب

کیفیت خواب

وب‌گاه دنیای اقتصاد

افراد مسن‌تری که کیفیت خواب خود را در یک دوره 5 ساله حفظ کرده‌اند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های مغزی و قلبی قرار می‌گیرند.

وب‌گاه فرارو

طبق داده‌های مطالعه‌ای جدید افرادی که شب‌ها کمتر از شش ساعت می‌خوابند، 52 درصد بیشتر احتمال دارد بر اثر ابتلا به بیماری قلبی جان خود را از دست بدهند. همچنین کمبود خواب در میانسالی به افزایش خطر ابتلا به زوال عقل منجر می‌شود. پژوهش‌ها همچنین نشان داده‌اند هرچه مدت زمان خواب شبانه کوتاه‌تر باشد، خطر ابتلا به چاقی و دیابت نوع 2 بیشتر می‌شود. این خود بهترین دلیل برای نگرانی و اضطراب در...

وب‌گاه فرارو

نزدیک به یک سوم بزرگسالان آمریکایی می‌گویند هفت تا نُه ساعت توصیه شده خواب شبانه را ندارند و برخی از دلایل اصلیِ آن عبارتند از: استرس، اضطراب و نیز فرهنگی که به گفته کارشناسان، خواب را موجب کاهش بهره‌وری می‌داند، نه برای استراحت و بازیابی توان جسم و روان.

وب‌گاه مشرق نیوز

بی خوابی موجب بروز عوارضی همچون گیجی و سردرگمی، تحریک‌پذیری روانی، پرخاشگری، عدم تمرکز، اضطراب، افسردگی و ضعف حافظه می‌شود

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه نسبت به عواقب خواب ناکافی هشدار داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بی نظمی‌ها در فضای زندگی، در تمرکز و تصمیم گیری فرد نیز اختلال ایجاد می‌کند و خلاقیت، سطح بهره‌وری و انرژی فرد را کاهش می‌دهد.

وب‌گاه مشرق نیوز

خوابیدن با جوراب مدت‌هاست که سوژه‌ای موردبحث است. شاید شما دوست داشته باشید با جوراب بخوابید، اما آیا این کار خوب است یا بد؟ آیا فایده‌ای هم دارد؟ مثلاً آیا به خواب بهتر کمک می‌کند؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اما تعریق شبانه مداوم که باعث بیدار شدن شما در شب می‌شود می‌تواند ناشی عوامل بسیار خطرناک تری مانند برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان کلیه و استخوان باشد. اگر تعریق شبانه باعث نگرانی شما می‌شود به پزشک خود مراجعه کنید.

وب‌گاه مشرق نیوز

بیشتر مردم به دمای ایدئال خانه‌شان اهمیت می‌دهند اما آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید میزان رطوبت هوا در خانه باید چقدر باشد؟ با نزدیک‌شدن به فصل تابستان تنظیم رطوبت اتاق‌ها مهم‌تر می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

بدن‌درد و لرز اغلب پیش از تب یا همراه با تب اتفاق می‌افتد. اما ممکن است بدون تب و آبریزش بینی و احساس بیماری هم دچار بدن‌درد شوید.

وب‌گاه عصر ایران

درک تفاوت‌های جنسیتی در زمینه خواب برای مبارزه با اختلالات خواب و سایر مشکلات مربوط به آن ضروری است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نوشیدن قهوه برای بدن مفید و همچنین ضرر هایی رو به همراه دارد و نکته ی مهم در مورد بهرمندی از فواید قهوه، انتخاب زمانی مناسب برای نوشیدن قهوه است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: استادیار پزشکی اورژانس در بیمارستان لنوکس هیل گفت که شکر هورمون‌های حس خوب (دوپامین و سروتونین) را در مغز آزاد می‌کند و سیستم پاداش بدن شما را فعال می‌کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

درد لگنی که منجر می‌شود پایین ساق پای شما تیر می‌کشد، می‌تواند علل گوناگونی داشته باشد و برای درمان باید این علت را پیدا کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

داشتن خواب راحت و کافی برای حفظ سلامتی عمومی بدن، بسیار حیاتی است. خواب راحت و کافی به شما کمک می‌کند تا روز خود را با انرژی بیشتری شروع کنید.

وب‌گاه عرشه آنلاین

اگر شما هم از بی‌خوابی رنج می‌برید، بهتر است تا به طور مداوم حداقل دو بار یا بیشتر در هفته ورزش کنید تا کمتر در معرض خطر بی‌خوابی قرار بگیرید. اگر شما هم از بی‌خوابی رنج می‌برید، بهتر است تا به طور مداوم حداقل دو بار یا بیشتر در هفته ورزش کنید تا کمتر در معرض خطر بی‌خوابی قرار بگیرید. به گزارش عرشه آنلاین؛ نتایج این تحقیق در نشریه «بی ام جی اوپن» انتشار یافته است. به گزارش مدیکال نیوز...