جمعه 8 تیر 1403

اهتمام سازمان برنامه و بودجه در حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اهتمام سازمان برنامه و بودجه در حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

گزارشی با عنوان " سازمان برنامه و بودجه کم‌کارترین دستگاه در قانون جوانی جمعیت بوده" مورخ 20/3/1402 در آن خبرگزاری منتشرشده که توضیحات مقتضی به شرح زیر است: گام بلند سازمان برنامه و بودجه در حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: اعتبار پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال 1401 برای این قانون ده هزار و هفت‌صد میلیارد تومان بوده...

گزارشی با عنوان " سازمان برنامه و بودجه کم‌کارترین دستگاه در قانون جوانی جمعیت بوده" مورخ 20/3/1402 در آن خبرگزاری منتشرشده که توضیحات مقتضی به شرح زیر است: گام بلند سازمان برنامه و بودجه در حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: اعتبار پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال 1401 برای این قانون ده هزار و هفت‌صد میلیارد تومان بوده که از این مبلغ شش هزار و هفت‌صد و سی میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی افزود: در لایحه بودجه سال 1402 اعتبار بیشتری پیش‌بینی شده است که هجده هزار میلیارد تومان درمجموع در ردیف‌های مختلف برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است.

نجفی خواه تأکید کرد: هفت هزار و پانصد میلیارد تومان هم در یکی از ردیف‌های متفرقه لایحه بودجه 1402 برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده بود که در تغییرات قانون بودجه 1402 که مجلس شورای اسلامی برای دولت ارسال کرده این ردیف نیامده است. هرچند حکم این اعتبار پیش‌بینی شده در تبصره‌ها موجود است، لذا در اصلاحیه قانون بودجه 1402 مجلس شورای اسلامی این ردیف بودجه‌ای را اصلاح کند و در اختیار دولت مردمی قرار دهد.

وی اضافه کرد: در قانون بودجه 1402 علاوه بر این اعتبار پیش‌بینی شده، واگذاری زمین و تسهیلات تکلیفی بانک‌ها و حمایت‌های مالی دیگر برای طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است.