دوشنبه 16 مهر 1403

اهدای جایزه صلح و ورزش به فرنگی کار المپیکی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اهدای جایزه صلح و ورزش به فرنگی کار المپیکی

نخستین همایش ملی صلح و ورزش صبح امروز با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک و جمعی از روسای فدراسیون ها در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش "ورزش سه"، این همایش از سوی کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک با فراخوان عمومی در چهار بخش "همایش علمی با عنوان صلح و ورزش"،"جشنواره مطبوعات با عنوان قلم، صلح و ورزش"،"جشنواره تولید محتوا با عنوان صلح و ورزش" و جایزه ملی صلح و ورزش با حضور محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک و دیگر مسئولان این کمیته، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و امین میرزازاده دارنده مدال برنز المپیک 2024 پاریس و جمعی از مدعوین و شرکت کنندگان و برگزیدگان این جشنواره از صبح امروز در سالن استاد فارسی آغاز و تا عصر ادامه داشت که در خاتمه با حضور مسئولان از برگزیدگان این همایش با اهدا لوح و نشان صلح تقدیر به عمل آمد. در مراسم اختتامیه همایش فوق دکتر سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش اظهار داشت: نظر به جایگاه و ظرفیت ورزش در تاریخ تنش ها و منازعات در یک سو و گسترش صلح و دوستی از سویی دیگر، کمیسیون صلح و ورزش در زمره یکی از کمیسیون های کمیته ملی المپیک با تکیه با روح و آموزه های المپیک با هدف توسعه گفتمان جامعه، صلح، عدالت و ارتقاء روابط بین الملل جهت نقش دیپلماسی عمومی و تعامل با دیگر کشورهای جهان با اشاعه ارزش ها و باورهای فرهنگ ایرانی اسلامی از طریق قدرت ورزش فعالیت می کند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه از ورزش به عنوان ابزاری کم هزینه برای صلح یاد کرد و اظهار داشت: در سال 2000 در نیویورک، 189 کشور دنیا در کنار هم قرار گرفتند و 7 هدف اصلی را برای هزاره سوم پیش بینی کردند. از این 7 هدف دو هدف مرتبط با صلح بود اولی برابری و عدالت جنسیتی و حمایت از زنان و دومی ارتقاء دوستی جهانی برای توسعه و پیشرفت و نشر ورزش با هدف صلح جهانی است.

وی در ادامه گفت: میدان ورزش بستر صلح است و یکی از ویژگی های ورزش، بازتاب پیام صلح و دوستی است. ورزش به عنوان عنصری مهم در زندگی بشر و همچنین در نزدیک شدن اقوام و گروه های مختلف در جامعه نقشی موثر دارد.

کاوه سیستانی (انیمیشن والی بال)، مهدی یوسف علی (فیلم کوتاه همه با هم)، مجتبی احسانی و هاشم مسعودی (فیلم بوکس برای صلح)، علی سجاد پور (فیلم سینمایی مستطیل قرمز)، انسیه بحری (گزارش خبری تلویزیونی (دیپلماسی ورزش)، رضا شجیع و کاوه صدقی (کتاب المپیک زرد)، طه رزم آرا (مقاله ورزش شویی به عنوان قدرتی نرم در جهت تحکیم صلح)، نریمان رحمانی به نمایندگی از هیئت ورزش همگانی (پادکست صلح و ورزش)، مهدی احمدی (مقاله مطبوعاتی صلح و ورزش)، معصومه قاسمی (مدیر مسئول روزنامه دریای اندیشه) و جایزه ملی صلح و ورزش به امیر میرزازاده دارنده مدال برنز کشتی المپیک پاریس بابت رفتار پهلوانه در مقابل حریف خود در دیدار رده بندی تجلیل به عمل آمد.

اهدای جایزه صلح و ورزش به فرنگی کار المپیکی 2
اهدای جایزه صلح و ورزش به فرنگی کار المپیکی 3