پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

اهمال در ابلاغ میزان وام جدید ساخت مسکن پذیرفتنی نیست

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اهمال در ابلاغ میزان وام جدید ساخت مسکن پذیرفتنی نیست

نماینده مردم «بشاگرد، جاسک، رودان، زیرک و میناب» در مجلس گفت: اهمال کاری در ابلاغ میزان وام جدید ساخت مسکن پذیرفتنی نیست. چرا که بخش مسکن تنها بخش مولد ماست که می‌تواند قسمت زیادی از نیاز جامعه را تامین و مردم را نسبت به عملکردولت راضی نگه دارد.

- اخبار اقتصادی -

سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم با اشاره به اهمال‌کاری بانک مرکزی در ابلاغ میزان وام جدید ساخت مسکن و از دست رفتن فرصت ساخت و ساز مسکن در کشور گفت: متاسفانه بانک‌ها عدم ارائه تسهیلات مسکن به مردم را کتمان می‌کنند.

نماینده مردم «بشاگرد، جاسک، رودان، زیرک و میناب» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر در زمینه ارائه تسهیلات مسکن به مردم تکالیفی بر مبنای قانون تصویب شده، یعنی تکالیفی که تاکید دارد بانک‌ها باید 20 درصد از منابع خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند، حتماً باید به این مسئله مبادرت کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیلات مسکن به ویژه باید به مسکن روستایی تزریق شود ادامه داد: همچنین این تسهیلات باید به مسکن ملی و مسکنی که در قالب انبوه سازی صورت می‌پذیرد، تزریق شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه بخش‌های مختلف اقتصادی کشور غیر فعال بوده و به سمت بلوکه شدن سرمایه‌ها حرکت می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر تنها بخشی که جذابیت داشته و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد و همچنین امکان آن وجود داشته و سودآور بوده و از جمله نیازهای ضروری مردم قلمداد می‌شود، موضوع مسکن است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین در این بخش هم بانک مسکن و هم سایر بانک‌ها باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مسکن وظایف خود در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن به مردم را انجام داده و اما سایر بانک‌ها از این وظایف استنکاف می‌کنند، ادامه داد: ما حتما موضوع عدم ارائه تسهیلات مسکن از سوی برخی بانک‌ها به مردم را در جلسات کمیسیون برنامه و بودجه با حضور روسای بانک‌ها، مورد بررسی قرار خواهیم داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید میزان منابع و مصارف بانک‌ها در جداول یک سال گذشته به درستی بررسی شود تا مشخص شود چرا این تسهیلات تاکنون پرداخت نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ازسویی دیگر می کوشیم بانک‌هایی که به ارائه تسهیلات مسکن به مردم اقدام نکردند، این رفتار آنها، از طریق وزارت اقتصاد و امور دارایی مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اهمال کاری بانک مرکزی در ابلاغ میزان وام جدید ساخت مسکن پذیرفتنی نیست. چرا که بخش مسکن تنها بخش مولد ماست که می‌تواند قسمت زیادی از نیاز جامعه را تامین و مردم را نسبت به عملکرد دولت راضی نگه دارد. مردم در صف وام ساخت مسکن هستند و عدم ابلاغ مبلغ جدید وام سنگ‌اندازی بزرگی پیش پای تولید و جهش ساخت مسکن است.