پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

اوحدی: شاعران سرمایه‌ای ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بودند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اوحدی: شاعران سرمایه‌ای ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بودند

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سعید اوحدی, رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست صمیمانه با شاعران ایثار و شهادت به‌مناسبت روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی با عنوان سرود سرو گفت: برگزاری این جلسات شعر خوانی ضروری است و نقش مهم در دگرگونی احوال انسان‌ها دارد. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نگاه عمیقی که به شعر در فرهنگ کشورهای اسلامی وجود دارد، گفت: شعر در تاریخ قبل...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سعید اوحدی, رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست صمیمانه با شاعران ایثار و شهادت به‌مناسبت روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی با عنوان سرود سرو گفت: برگزاری این جلسات شعر خوانی ضروری است و نقش مهم در دگرگونی احوال انسان‌ها دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نگاه عمیقی که به شعر در فرهنگ کشورهای اسلامی وجود دارد، گفت: شعر در تاریخ قبل از صدر اسلام و حتی بعد از آن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و جایگاه شاعران مورد توجه قرار داشته است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نقش ارزنده شعر در انتقال پیام‌ها، گفت: شعر یکی از زیباترین و لطیف‌ترین رشته‌های هنری است, شعر در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه برخوردار است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شعر و شاعران سرمایه برای کشور هستند. اوحدی جایگاه شعر را در بین هنرهای دیگر بسیار ارزشمند دانست و عنوان‌کرد: شاعران به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بودند و شعر بسیار ارزشمند و ماندگار است. شعر شاعران تاثیرگذار به ویژه برای خانواده شهدا و والدین آنها است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این نشست گفت: شعر جزو هنرهای اصلی است و به عنوان ضمیمه ادبیات نیست. هنر شعر کار پیچیده و حساسی است. آنچه تحت هنر است بر اساس ذات مقدس باری تعالی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی مقدم با اشاره به خلق آثار هنری بدست هنرمندان افزود: هنر نزد خالق هستی است و ما نمی‌توانیم به این جایگاه دست پیدا کنیم. فقط بخشی از آن را می‌توانیم خلق کنیم و شناخت عالم آفرینش یک علم است.

وی با تاکید بر خلق آثاری در مورد شهدا و رشادت‌های آنها در سال‌های دفاع مقدس، گفت: وظیفه شاعران خلق آثاری برای زنده‌نگه داشتن یاد شهدا است تا رشادت‌های آنها به نسل‌های آینده انتقال داده شود. لازم است که شاعران زندگی‌نامه شهدا را دستمایه تولید آثار فاخر هنری قرار دهند.