جمعه 14 اردیبهشت 1403

«اوصاف امام حسین (ع)» کتابی پُر از فضایل سیدالشهداء به چاپ رسید

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
«اوصاف امام حسین (ع)» کتابی پُر از فضایل سیدالشهداء به چاپ رسید

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، از آنجا که پیامبر و امامان معصوم (علیهم السلام)، گل‌های سرسبد عالم خلقت هستند، دارای نام‌های نورانی، لقب‌های مبارک و فضیلت‌های متعددی هستند که هر کدام از آن‌ها بیانگر جایگاه بلند و معنوی ایشان در نزد خداوند متعال و در کل عالم هستی است که شناخت و توجه به آن‌ها باعث نورانیت انسان و هدایت به راه مستقیم الهی می‌شود.

ذکر، نقل، نگارش و مطالعه فضایل و مناقب اهل‌بیت (علیهم السلام)، عبادت خداوند متعال است. حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) محور اهل‌بیت عصمت و طهارت است و آنچه درباره امام حسین (علیه السلام) به‌عنوان فضایل و مناقب ذکر شود، درخصوص بقیه معصومان (علیهم السلام) نیز صادق است؛ همچنان که آنچه درباره بقیه آن ذوات مقدس ذکر شود، در حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) نیز جاری است.

«احمد سعیدی» کتاب «اوصاف امام حسین (علیه السلام)» را نگاشته و در آن به جمع‌آوری بعضی از القاب و اوصاف و فضایل حضرت اباعبدالله (علیه السلام) پرداخته است که در روایات و ادعیه و زیارات آمده‌اند.

«احمد سعیدی» پیش از این کتاب‌های اوصاف‌الرسول، اوصاف امیرالمؤمنین، اوصاف امام حسن مجتبی و اوصاف المهدی را نیز نوشته است و این بار به سراغ اوصاف امام حسین (علیه السلام) رفته و حدود هزار و اندی از این نام‌ها القاب و صفات را جمع آوری کرده است. روشن است که کلمات روحی و معنوی سیدالشهداء (علیه السلام) که در روایات نیامده، بسیار بیشتر است که آن‌ها در این اثر منعکس نشده‌اند و این اثر ادعای جامعیت ندارد.

کتاب «اوصاف امام حسین (علیه السلام)» نوشته «احمد سعیدی» و به همت انتشارات کتاب جمکران در 364 صفحه و با قیمت 155 هزار تومان به چاپ رسیده است و در ایام ولادت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) وارد بازار نشر شده است.

برشی از کتاب:

جهانی در این سخن پیامبر خاتم (ص) حیران است که فرمود: «حسین از من است و من از حسینم»؛ زیرا همین یک جمله، دنیایی از معنا را در خود جای داده است. «حسین» از پیامبر است؛ یعنی حسین، زاده او و فرزند دختر اوست؛ زیرا مادرش فاطمه زهرا، دختر پیامبر است؛ اگر پیامبر نبود فاطمه نبود و حسین هم نبود. این بخش از سخن، طبیعی و عادی است؛ اما اینکه پیامبر هم از حسین است یعنی چه؟ یعنی اگر حسین نبود، پیامبر هم نبود!... و از این مرحله است که جایگاه، رتبه و موقعیت حسین بن علی (ع) نمایان می‌شود.

شاید مراد این است که وجود و بقای معنوی پیامبر به وجود «حسین» است؛ اگر قیام «حسین» نبود، از دین اسلام نیز خبری باقی نمی‌ماند. جایگاه والای امام حسین (ع) در طول تاریخ، به سبب رفتار، عملکرد و نقشی است که «سیدالشهداء» در مجموعه جهبه حق به عهده گرفته است. آری «حسین» پرچمدار نهضت خداپرستان و آزادگان و شهیدان عامل است...

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید تازه های نشر انتشارات جمکران مسجد مقدس جمکران میلاد امام حسین احمد سعیدی کتاب اوصاف امام حسین این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
«اوصاف امام حسین (ع)» کتابی پُر از فضایل سیدالشهداء به چاپ رسید 2