یک‌شنبه 8 مهر 1403

اولویت اجرای سامانه‌های آبیاری نوین با اراضی یکپارچه است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اولویت اجرای سامانه‌های آبیاری نوین با اراضی یکپارچه است

قزوین - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: اولویت اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در زمین های کشاورزی با اراضی یکپارچه و طرح‌های تجمیعی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز سه شنبه در نشست بررسی طرح های آبیاری نوین که مختص بررسی وضعیت اراضی نرجه تاکستان برگزار شد، گفت: مشارکت بهره برداران در تسریع و تکمیل طرح های در دست اجرای آبیاری نوین نقش مهمی دارد.

فاطمه خمسه اظهار داشت: اجرای طرح های آبیاری نوین به عنوان یکی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی و برنامه های مهم دولت، کاهش هزینه های تولید، صرفه جویی در مصرف آب و بهبود عملکرد در سطح مزارع و باغ ها را به دنبال دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به تهیه برنامه سازگاری با کم آبی در بخش کشاورزی استان به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی، اظهار داشت: توسعه اجرای طرح های آبیاری نوین بخشی از پیشبرد این برنامه به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه سرعت اجرای طرح های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی قزوین مناسب است، افزود: قزوین سال گذشته با پیشرفت 117 درصدی در اجرای طرح‌های آبیاری نوین رتبه نخست این حوزه را در کشور به خود اختصاص داد.

این مسوول در ادامه از تلاش و برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی برای تامین اعتبار طرح های نیمه تمام آبیاری نوین مربوط به چاه شماره هفت نرجه تاکستان خبر داد.

در این نشست اجرای طرح سامانه آبیاری نوین باغات شهر نرجه در 2 فاز در سطح 352 هکتار مورد بررسی قرار گرفت.

استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

تاکنون بیش از 55 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده اند.

*س_برچسب‌ها_س*