دوشنبه 9 مهر 1403

اولویت اول ما، وزارت آموزش و پرورش خواهد بود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اولویت اول ما، وزارت آموزش و پرورش خواهد بود

اسکندر مؤمنی صبح امروز - دوشنبه - در همایش تحول در پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان بر مبنای برنامه هفتم پیشرفت که با حضور «علیرضا کاظمی» وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت و شهید نیلفروشان، گفت: حادثه تلخی بود و کل جهان اسلام و ملت‌های آزاده متاثر شدیم. بدون تردید نتیجه این خون بر زمین ریخته شده تسریع نابودی رژیم جعلی و پوشالی صهیونیستی و تحکیم اتحاد جبهه مقاومت خواهد شد.

وزیر کشور اضافه کرد: از تلاش‌های آقای کاظمی در مدت سه سالی که در خدمت ایشان بودیم، تشکر می‌کنم. بخش عمده‌ای از موفقیت‌های حاصل‌شده، مرهون تلاش‌های ایشان است. تمام مدارج را طی کردند و با تلاش و خدمت صادقانه، به اینجا رسیده است.

وی دغدغه بزرگ همه کشور را موضوع آموزش دانست و افزود: چند وقت پیش که در خدمت رهبری بودیم، یکی از موضوعات مورد تاکید ایشان، موضوع آموزش و پرورش بود. حضور دکتر کاظمی در وزارت آموزش و پرورش، اتفاق خوبی برای وزارت کشور و مبارزه با مواد مخدر است. باید بتوانیم از این فرصت استفاده کامل ببریم.

مؤمنی تأکید کرد: اگر همه کارهایمان را یک طرف بگذاریم و ارتباط و تعامل هدفمندی با وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم، می‌توانیم 80 تا 100 درصد مار را پیش ببریم. در استان‌ها نیز این تعامل باید وجود داشته باشد.

وزیر کشور یادآور شد: حدود 16 میلیون دانش‌آموز داریم که با احتساب والدین و معلمان، 3 ظرفیت گسترده و هدفمند داریم که در هیچ وزارتخانه‌ای پیدا نمی‌شود. اگر بخواهیم آینده بهتری داشته باشیم، در عرصه علم و آموزش و عاری از هرگونه آسیب، باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین اولویت اول ما، وزارت آموزش و پرورش خواهد بود. سامانه شاد روزانه 10 میلیون بازدیدکننده دارد و یکی دیگر از ظرفیت‌های بزرگ است.

مؤمنی تصریح کرد: برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر، فضا فراهم شده و از این بابت مشکلی نداریم. اما اگر درمان به‌خوبی انجام نشود، این چرخه ادامه خواهد داشت؛ لذا لازم است راه‌های درمان، دارو‌های جدید و... بررسی شود تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم. اگر روی درمان تمرکز نکنیم، حتما دچار مشکل خواهیم شد. رئیس‌جمهور نیز در جلسه‌ای بر این موضوع تأکید داشت.

وزیر کشور یادآور شد: شروع اجرای برنامه هفتم، با آغاز کار دولت چهاردهم در سال 1403 همزمان شده و ظرفیت‌های بسیار خوبی فراهم کرده است. باید تکالیفمان را در این برنامه به‌جای بیاوریم که از زمانبندی عقب نمانیم. یک کارگروه ویژه‌ای تشکل شود و بر اجرای برنامه‌ها نظارت داشته باشد تا بتوانیم اعتبار دریافت کنیم.