یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اولویت تامین گاز در فصول سرد با شبکه خانگی است / صنایع خراسان شمالی، تامین سوخت دوم را مدنظر داشته باشند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اولویت تامین گاز در فصول سرد با شبکه خانگی است / صنایع خراسان شمالی، تامین سوخت دوم را مدنظر داشته باشند

سید محمد پاکمهر با اشاره به اینکه با سردترشدن هوا در استان و کشور، اولویت تامین گاز برای شبکه خانگی است، گفت: براین اساس تمام صنایع استان باید برای تامین سوخت دوم شان اقدام کرده باشند که تعطیل نشوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد پاکمهر، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: تامین گاز شبکه خانگی در ایام سرد سال در مناطق محروم خراسان شمالی ضروری است و برای این منظور واحدهای صنعتی باید ذخیره سازی سوخت دوم را در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تراز گاز کشور بیش از 200 میلیون متر مکعب منفی است، ادامه داد: اولویت تامین گاز با شبکه خانگی است و ضرورت دارد که تمامی واحدهای صنعتی استان نسبت به ذخیره سازی سوخت دوم برای واحدهای تولیدی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

پاکمهر اضافه کرد: با توجه به اینکه در فصل سرد سال قرار داریم، بنابراین تمامی واحدهای صنعتی استان تامین و ذخیره سازی سوخت دوم شامل مازوت و گازوئیل را برای حفظ فعالیت واحدهای خود در فصل سرد را در اولویت قرار دهند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: تبعات تعطیلی صنایع، کاهش درآمد و بهره وری برای واحد تولیدی و همچنین تهدید اشتغال و معیشت کارگران را به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی استان طی تعامل با صنایع استان درباره این مسئله تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

پاکمهر به شماری از خانوارهای استان از جمله ساکنین مناطق روستایی و برخی از نقاط حاشیه شهر بجنورد اشاره کرد و افزود: برخی از نقاط حاشیه شهر بجنورد هنوز به شبکه گاز خانگی استان متصل نشده اند و از نعمت گاز بی بهره هستند.

وی گفت: شرکت گاز استان برای اتصال واحدهای خانگی به شبکه گاز، تدبیری را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام /