دوشنبه 16 مهر 1403

اولین زنی که آلبوم استودیویی رپ فارسی منتشر کرد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
اولین زنی که آلبوم استودیویی رپ فارسی منتشر کرد

مَدگَل خواننده رپ ایرانی ساکن کانادا این روزها در فضای خوانندگی از شهرت زیادی برخوردار شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است مَدگَل خواننده رپ ایرانی ساکن کانادا این روزها در فضای خوانندگی از شهرت زیادی برخوردار شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. او علاوه بر نوشتن ترانه و خوانندگی به تولید محتوای آنلاین درباره سلامت روان و موضوعات دیگر نیز می‌پردازد. بیوگرافی آتوسا مدگل

مَدگَل خواننده رپ ایرانی ساکن کانادا این روزها در فضای خوانندگی از شهرت زیادی برخوردار شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. او علاوه بر نوشتن ترانه و خوانندگی به تولید محتوای آنلاین درباره سلامت روان و موضوعات دیگر نیز می‌پردازد.

بیوگرافی آتوسا مدگل

آتوسا زمانی با نام هنری «مدگل» متولد هفتم اردیبهشت ماه 1374 است. او در اغلب آهنگ‌هایش با «جیدال» رپری که 6 سال با او رابطه داشته، همکاری کرده است. در بین آهنگ‌های مدگل، آهنگ «بنفش» از شهرت ویژه‌ای برخوردار است.

او شهرت هنری خود، مدگل (Madgal) را از سریال محبوب فرندز (Friends) وام گرفته است. مدگل به معنای «دختر دیوانه» است.

مدگل در دوران پیش دانشگاهی به دبی رفت و در آنجا در رشته مدیریت تحصیل کرد. البته او آواز و موسیقی سنتی را هم کار می‌کرد اما در نهایت خوانندگی در سبک رپ را برگزید.

مدگل در اینستا

مدگل در اینستاگرام با اکانت mad.gal.music فعالیت دارد و تصاویر و آهنگ‌های خود را منتشر می‌کند. او همچنین کانال یوتیوب فعالی دارد که می‌توانید به آن مراجعه کنید.

آهنگ‌های مدگل خواننده رپ

مدگل اغلب آهنگ‌هایش را با جیدال و گروه پایدار کار کرده است. جیدال نیز یکی از خوانندگان رپ است که در کانادا زندگی می‌کند. مدگل در مدت فعالیتش همکاری‌های فراوان و البته مشهوری با این گروه داشته است. اگرچه اخیراً با جیدال قطع ارتباط کرده است.

آلبوم بنفش از آثار و تنظیم مدگل با همکاری جیدال اولین آلبوم استودیویی رپ فارسی است که توسط یک خواننده زن ایرانی ساخته شده است.

او آلبوم دیگری در دست انتشار دارد.

آهنگ‌های محبوب مدگل عبارت است از:

بنفش

دیگه دیره

زیبای وحشی

رفیق قدیمی

خدا منو دوست داره

یاغی

چرا

منبع: روزیاتو --> هم اکنون دیگران می خوانند
اولین زنی که آلبوم استودیویی رپ فارسی منتشر کرد 2
اولین زنی که آلبوم استودیویی رپ فارسی منتشر کرد 3
اولین زنی که آلبوم استودیویی رپ فارسی منتشر کرد 4