چهارشنبه 18 مهر 1403

اولین زن ایرانی در مسیر اخذ مدرک پرولایسنس / سرمربی سابق سپاهان و یک چالش بزرگ و جدید

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اولین زن ایرانی در مسیر اخذ مدرک پرولایسنس / سرمربی سابق سپاهان و یک چالش بزرگ و جدید

نیلوفر اردلان سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال زنان سپاهان اصفهان قصد دارد در فصل جدید مسیر متفاوتی را نسبت به چهار فصل گذشته خود در پیش بگیرد.

به گزارش "ورزش سه"، اردلان چهار سال پیش با پذیرش سرمربیگری تیم فوتسال سایپا برای اولین بار در دوران حرفه‌ای خود به عنوان نفر اول کادرفنی سکان هدایت یک تیم باشگاهی را برعهده گرفت و توانست در اولین فصل با تیم سایپا به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر فوتسال زنان برسد. پس از موفقیت در سایپا، اردلان با عقد قراردادی به دیگر تیم خودروساز یعنی پیکان تهران پیوست و موفق شد در دو فصل پیاپی با این تیم در سطح اول فوتسال زنان کشور به قهرمانی برسد و نشان دهد که همچون دوران بازیگری، دوران مربیگری پرافتخاری را در پیش خواهد داشت.

پس از دومین قهرمانی با پیکان و با توجه به شرایط نامناسب حاکم بر فوتسال کشور، نیلوفر اردلان با پیشنهاد محمدرضا ساکت و با هدف اجرای یک پروژه سه ساله که مبتنی بر سیاست جوانگرایی و بومی گرایی بود، از فوتسال به فوتبال کوچ کرد و به تیم فوتبال زنان سپاهان پیوست.

اردلان که سابقه بستن بازوبند کاپیتانی هر دو تیم فوتسال و فوتبال زنان ایران را در کارنامه خود دارد، فصل گذشته توانست با تیم جوان سپاهان نتایج خوبی را بخصوص در نیم فصل دوم بگیرد و در نهایت سپاهانی ها پس از تیم های خاتون بم، ملوان بندرانزلی و شهرداری سیرجان در رتبه چهارم جدول لیگ برتر فوتبال زنان ایران قرار گرفتند. اما در اواخر مرداد ماه امسال، اردلان در یک استوری اینستاگرامی خبر از جدایی خود از جمع سپاهانی ها داد و اشاره کرد که بزودی چالش جدیدی را تجربه خواهد کرد.

پیگیری های خبرنگار ورزش سه از نیلوفر اردلان درخصوص چالش جدیدی که درباره آن صحبت کرده بود، حاکی از این است که سرمربی سابق سپاهان قصد دارد در راستای توسعه دانش خود در زمینه مربیگری به مدت چهار ماه در دوره های مربیگری در کشور ژاپن شرکت کند تا درنهایت بتواند به عنوان اولین بانوی ایرانی موفق به کسب مدرک پرولایسنس شود، مدرکی که حتی در میان آقایان نیز تعداد کمی از افراد آن را دریافت کرده اند.

بدین ترتیب، این سرمربی پرافتخار علی رغم پیشنهاداتی که گفته می شود از تیم های پیکان تهران و ایستای کردستان دارد، ترجیح می دهد که در فصل پیش رو پیشنهاد هدایت تیمی را نپذیرد و تمام تمرکز خود را روی آکادمی خود و کسب مدرک پرولایسنس بگذارد.

اولین زن ایرانی در مسیر اخذ مدرک پرولایسنس / سرمربی سابق سپاهان و یک چالش بزرگ و جدید 2