یک‌شنبه 1 مهر 1403

«اولین شب آرامش»؛ روایتی کودکانه از عملیات وعده صادق

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
«اولین شب آرامش»؛ روایتی کودکانه از عملیات وعده صادق

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، عملیات «وعده صادق» یکی از مهم‌ترین اتفاقات سایسی معاصر در خاورمیانه محسوب می‌شود که علاوه بر ابعاد بین‌المللی، باید به جنبه‌های دیگر آن نیز توجه شود. این عملیات، نمادی از ایستادگی در برابر ظلم بود؛ ایستادگی در برابر رژیمی که علاوه بر ارتکاب جنایات بی‌سابقه در قبال مردم مظلوم فلسطین، تعداد قابل توجهی از دانشمندان کشور ما را نیز به شهادت رسانده...

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، عملیات «وعده صادق» یکی از مهم‌ترین اتفاقات سایسی معاصر در خاورمیانه محسوب می‌شود که علاوه بر ابعاد بین‌المللی، باید به جنبه‌های دیگر آن نیز توجه شود. این عملیات، نمادی از ایستادگی در برابر ظلم بود؛ ایستادگی در برابر رژیمی که علاوه بر ارتکاب جنایات بی‌سابقه در قبال مردم مظلوم فلسطین، تعداد قابل توجهی از دانشمندان کشور ما را نیز به شهادت رسانده است.

این موارد، موجب می‌شود روایت عملیات وعده صادق در قالب‌های گوناگون روایی، ضرورت پیدا کند. روایت این عملیات علاوه بر آگاه‌سازی و ممانعت از فراموشی، سبب می‌شود جلوی تحریفات احتمالی پیرامون «وعده صادق» نیز گرفته شود.

کتاب «اولین شب آرامش» به قلم علی‌اصغر عبادی، یکی از کتاب‌هایی است که کوشیده است در قالب قصه‌ای ساده و روان از نگاه کودکان اهل غزه، روایتی از عملیات مهم وعده صادق ارائه کند. گفتنی است که این کتاب یکی از مجلدات مجموعه کتاب‌های «ملت قهرمان» ابوده و به همت انتشارات مدرسه به چاپ رسیده است.

«اولین شب آرامش»؛ روایتی کودکانه از عملیات وعده صادق 2