پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

اولین مجری هوش مصنوعی ایران قدم به تلویزیون می‌گذارد؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اولین مجری هوش مصنوعی ایران قدم به تلویزیون می‌گذارد؟

در چهارمین روز از نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» آیین رونمایی از سه پروژه هوش مصنوعی پلتفرم تلوبیون در حوزه‌های مختلف اجرایی و محتوایی برگزار شد.

در این نشست از دستیار هوش مصنوعی برنامه تلویزیونی «طبیب» برای پاسخ به سوالات پزشکی مخاطبان تلوبیون، از فاز اول نخستین خبرگزاری هوش مصنوعی ایران به همراه توافق برای استفاده از اولین مجری هوش مصنوعی با همکاری کانون مجریان رسانه‌های دیداری و شنیداری رونمایی به عمل آمد.

احمد خورشیدی، مدیر عامل تلوبیون در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره جزئیات سه محصول مرتبط با هوش مصنوعی در تلوبیون گفت: ما امروز در نمایشگاه «رصتا» از سه محصول هوش مصنوعی که در تلوبیون توسعه یافته، رونمایی کردیم. اولین محصول که به زودی در اختیار عموم قرار می‌گیرد، هوش مصنوعی برنامه «طبیب» خواهد بود که دستیار هوش مصنوعی است و تمام چند هزار قسمت برنامه «طبیب» را حفظ کرده است. این دستیار برنامه «طبیب» یک جورایی مجتهد برنامه است و می‌تواند به سوالات بینندگان با دسته‌بندی‌های مختلف پاسخ دهد. این دستیار نه‌تنها پاسخ شفافی به مخاطبان می‌دهد، بلکه شما را به دقیقه‌ای از برنامه می‌برد تا بتوانید عین پاسخ طبیب را مشاهده کنید.

خورشیدی ادامه داد: محصول دوم رونمایی از فاز دوم خبرگزاری هوش مصنوعی بود که توسعه آن در انتخابات ریاست جمهوری کلید خورده بود و توسط ستاد‌های انتخاباتی استفاده شده بود. ما امروز از دو کانال عمومی که کانال ورزشی و اخبار عمومی است رونمایی کردیم. ما روزانه حدود 300 قطعه کلیپ از محتوای سازمان صداوسیما تولید می‌کنیم، که ربات هوش مصنوعی به صورت خودکار از محتوای تولیدی تیتر و کپشن می‌زند و در تمام شبکه‌های اجتماعی تلوبیون منتشر می‌کند.

مدیر عامل تلوبیون به همکاری این پلتفرم با کانون مجریان رسانه‌های دیداری اشاره کرد و افزود: کانون مجریان رسانه‌های دیداری به عنوان یک صنف اجتماعی سعی می‌کند با تمام مجریان رسانه‌های دیداری و شنیداری ارتباط بگیرد. طبق این توافق‌نامه ما با استفاده از آرشیو اجرا‌های تلوبیون و تکنیک هوش مصنوعی با مجریان فعال همکاری کنیم. طبق این توافق‌نامه بناست کانون مجریان رسانه‌های دیداری 10 مجری را که از لحاظ تکنیکی و فنی برتر است معرفی کند، ما هم اطلاعات آنها را استخراج می‌کنیم و به یک مجری هوش مصنوعی می‌رسیم، که مثلاً از تکنیک محمد سلوکی یا احسان علیخانی استفاده می‌کند.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اولین مجری هوش مصنوعی ایران قدم به تلویزیون می‌گذارد؟ 2