چهارشنبه 28 شهریور 1403

اولین منبع درسی دانشگاه ها با روش تدریس کشف تحلیلی سیال منتشر شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اولین منبع درسی دانشگاه ها با روش تدریس کشف تحلیلی سیال منتشر شد

اولین منبع درسی دانشگاه ها بر اساس روش تدریس کشف تحلیلی سیال با عنوان (صعود آزاد) منتشر شد.

اولین منبع درسی دانشگاه ها بر اساس روش تدریس کشف تحلیلی سیال با عنوان (صعود آزاد) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، اولین منبع درسی دانشگاه ها بر اساس روش تدریس کشف تحلیلی سیال با عنوان (صعود آزاد) منتشر شد. این کتاب برای درس تفسیر موضوعی نهج البلاغه و برخی دروس معارف اسلامی بر اساس روش کشف تحلیلی سیال (ADDTM) با عنوان (صعود آزاد) با طراحی و قلم دکتر حامد پوررستمی (دانشیار دانشگاه تهران) و مجوز معاونت آموزشی نهاد نمایندگی (یکی از منابع درسی برگزیده دروس معارف)، توسط نشر معارف چاپ شده است.

در این کتاب سعی شده است آموزه های نهج البلاغه با روش «کشف تحلیلی سیال» یا analytical-dynamic discovery teaching method (ADDTM) به مخاطب انتقال یابد. تمامی فصول ده‌گانه کتاب در دو قسمتِ «محتوای کشفی» و «محتوای متنی» تنظیم شده است، به طوری‌که دانشجویان، ارتباط معنایی و کاربردی محتواهای رسانه ای و تصویری در قسمت «محتوای کشفی» را با آموزه‌های برخاسته از نهج البلاغه در قسمت «محتوای متنی» کشف کرده و بعد از تحلیل این رابطه کشف‌شده، توسعه کاربردی و سیال خود را از متن ارائه می‌دهند.

این اثر علاوه بر درس تفسیر موضوعی، می‌تواند برای دروس «اندیشه 1»: (فصول هستی‌بخش 1 و هستی‌بخش 2)، «اندیشه 2»: (فصول اهداف فراروی دولت دینی و مدل حکومت در عصر غیبت)، «اخلاق و آیین زندگی»: (فصول هنر تعامل فردی، اجتماعی، محیطی، و مهارت‌های زندگی) نیز برای چند جلسه به عنوان متن درسی قرار گیرد.