جمعه 30 شهریور 1403

اولین نشست خبری آتزوری برای یورو 2024/ اسپالتی: ایتالیا به قهرمانی باور دارد و خوشبین است

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اولین نشست خبری آتزوری برای یورو 2024/ اسپالتی: ایتالیا به قهرمانی باور دارد و خوشبین است

لوچانو اسپالتی با شرکت در یک نشست خبری درباره شرایط تیم ملی ایتالیا در آستانه یورو 2024 توضیح داد.

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا حدود دو هفته دیگر باید در آلمان از عنوان قهرمانی خود در یورو دفاع کند.

ایتالیایی که در سال 2021 در فینال یورو موفق شد انگلیس را در ضربات پنالتی شکست داده و قهرمان بشود یک سال بعد قادر به صعود به جام جهانی نبود تا روبرتو مانچینی کناره‌گیری کرده و به عربستان برود. ایتالیایی‌ها لوچانو اسپالتی، سرمربی موفق ناپولی، را به تیم ملی بردند و او حالا وظیفه دفاع از قهرمانی دوره گذشته را بر عهده دارد.

اسپالتی به محض ورود به سالن نشست خبری به سراغ خبرنگاران رفت و با تک تک آنها دست داد و خوش و بش کرد. کاملا مشخص بود که این حرکت سرمربی ایتالیا در شروع نشست خبری فضا را به نفع او برگردانده است.

اسپالتی پیش از جواب دادن به سوالات خبرنگاران توضیحاتی داد:

قبل از هر چیز متشکرم که آمدید. من و کادر فنی‌ام واقعا خوشحالیم که شما را می‌بینیم. ما امروز عکس تیمی گرفتیم و شعارمان برای این عکس این بود: " آتزوری ما را متحد می‌کند - همیشه". تصویری با حضور همه بازیکنان دعوت شده و 20 جوان که پیراهن تک‌تک تیمهای سری آ را پوشیده بودند. هدف این بود که از باشگاه‌ها تشکر کنیم که به ما اجازه دادند در طول سال بازیکنانی که می‌خواستیم را در اختیار داشته باشیم.

در شروع سوالها خبرنگاران درباره تک‌تک بازیکنانی که دعوت نشدند یا به دلایلی نتوانستند در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند پرسیدند.

آچربی؟ اگر مصاحبه را با سوال پرسیدن درباره کسانی بپرسید که نتوانستند به اردو بیایند این شروع خوبی نیست. پس بیایید روی چیزهای مثبت تمرکز کنیم. او متاسفانه مصدوم شد و نتوانست به اردو بیاید.

فاجولی؟ قبل از هر چیز تصمیم ما فنی بود. فاجولی تکنیک و خلاقیت لازم برای نگه داشتن توپ را دارد و معتقدم تصمیم ما درست بود. فاجولی پسر خیلی خوبی هم هست. در فینال کوپا ایتالیا با او صحبت کردم و به نظرم رسید که پسر خیلی خوبی است. درباره گناهانی که انجام داده باید منصف باشیم. واقعیت این است که او روی بازی‌های تیم خودش شرط‌بندی نکرده. نمی‌خواهم از کار اشتباهش دفاع کنم ولی نباید خیلی به او سخت بگیریم. دعوت از فاجولی همینطور که گفتم تصمیم فنی بود.

زانیولو؟ زانیولو به نظر من بازیکنی قوی و درجه‌یکی است و امیدوارم بازیکنان دیگری که دعوت شده‌اند بتوانند خصوصیات او را در میدان به نمایش بگذارند.

کاپیتان ایتالیا چه کسی خواهد بود؟ کاپیتان ما همچنان دوناروما است. ولی روز به روز شرایط را بررسی می‌کنیم تا ببینیم چه پیش می‌آید. ولی در حال حاضر دوناروما است.

وضعیت ایتالیا در آستانه یورو؟ مردم در ایتالیا خیلی به این تیم علاقه دارند و احساسات ناب آنها را ما هر روز حس می‌کنیم و با آنها زندگی می‌کنیم. ما باید نشان بدهیم که شایستگی این همه محبت هواداران را داریم. مدیریت این شرایط و مدیریت کردن احساسات تیم و بازیکنان هنر کادر فنی است. قرار است در یک رقابت بزرگ با بهترین تیمهای اروپا بازی کنیم ولی به خودمان باور داریم و خوشبینیم.

امروز قبل از تمرین با تیم صحبت کردی. به بچه‌ها چه گفتی؟ گفتم که باید واقعا نشان بدهیم که به پوشیدن پیراهن لاجوردی ایتالیا افتخار می‌کنیم. باید ثابت کنیم که شاکریم که امتیاز پوشیدن این پیراهن نصیب ما شده و باید در کنار هم با اتحاد صد در صد بجنگیم. یک ستاره و قهرمان بزرگ، جان‌لوئیجی بوفون، که کنار ما است هم بعد از من با بچه‌ها صحبت کرد و درباره تجربیاتی که از جام جهانی داشت صحبت کرد. او خودش به شما می‌گوید که جزئیات حرفهایش چه بود.

اولین نشست خبری آتزوری برای یورو 2024/ اسپالتی: ایتالیا به قهرمانی باور دارد و خوشبین است 2