شنبه 31 شهریور 1403

اونانا اینتر را از ورشکستگی نجات داد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اونانا اینتر را از ورشکستگی نجات داد!

اینتر با استفاده از پول فروش آندره اونانا به منچستریونایتد، موقتا از ورشکستگی نجات پیدا کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، نراتزوری تابستان امسال با دریافت مبلغ 51 میلیون یورو آندره اونانا را به منچستریونایتد فرستادند. هرچقدر این انتقال برای یونایتد تا به این جای کار خوش یمن نبوده است، اینتر از آن سود برده است.

این تیم در تابستان فاصله چندانی تا ورشکستگی نداشت و اگر فروش هایی شامل انتقال اونانا نبودند، کار این تیم در تابستان تمام بود. گزارش ایل جورناله حاکی از آن است که فروش دروازه بان کامرونی به شیاطین سرخ لیگ برتر و مارسلو بروزوویچ به النصر عربستان به نراتزوری کمک کرد تا خودشان را سرپا نگه دارند.

فصل گذشته، اینتر قهرمان کوپا ایتالیا شد، در جمع چهار تیم برتر سری آ قرار گرفت و به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت، جایی که مقابل منچسترسیتی آن هم با اختلاف تنها یک گل شکست خورد. با وجود این موفقیت ها، وضعیت مالی و بقای باشگاه به دلیل مدیریت های غلط در گذشته همچنان در خطر است.

تیم آبی پوش شهر میلان 85 میلیون یورو ضرر دارد که نسبت به سالهای قبل کمتر است. این تیم سال گذشته هزینه هایش را کاهش داد اما به دلیل نداشتن اسپانسر روی پیراهن این تیم با کاهش درآمد هم مواجه شد. بدهی اینتر به 807 میلیون یورو از 881 میلیون یورو در سال 2022 کاهش یافته است اما شرکت مادر مالک باشگاه هم ضررده شده و دارایی های آنها نمی تواند بدهی های باشگاه را پوشش دهد.

تیم بزرگ ایتالیایی با تهدید قابل‌توجهی برای موجودیت خود روبرو است و اگر مالکان فعلی، یعنی گروه سونینگ، گزینه‌هایی برای تامین مالی مجدد را برای باشگاه پیدا نکنند، به زودی ناچار به فروش آن خواهند شد. پیش از این گزارش هایی مبنی بر تمایل به خرید باشگاه توسط برخی ثروتمندان کشورهای عربی منتشر شده بود.

اونانا اینتر را از ورشکستگی نجات داد! 2