شنبه 21 مهر 1403

اکثر شهدا در دانشگاه‌های برتر همچون امیرکبیر تحصیل کردند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اکثر شهدا در دانشگاه‌های برتر همچون امیرکبیر تحصیل کردند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اقبال شاکری نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامی داشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در یادواره شهدای دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، گفت: با بسیاری از شهدا وارد دانشگاه شدیم و با برخی از آن‌ها به موازات قبل از انقلاب حضور داشتیم. وی گفت: تعدادی از این شهدا بعد از انقلاب به دانشگاه وارد شدند (خصوصا از 1362) گل سر سبد نیرو‌های فرهیخته،...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اقبال شاکری نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامی داشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در یادواره شهدای دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، گفت: با بسیاری از شهدا وارد دانشگاه شدیم و با برخی از آن‌ها به موازات قبل از انقلاب حضور داشتیم.

وی گفت: تعدادی از این شهدا بعد از انقلاب به دانشگاه وارد شدند (خصوصا از 1362) گل سر سبد نیرو‌های فرهیخته، باهوش و دانشمند کشور بودند که در یک مبارزه نفس گیر در بهترین دانشگاه‌های کشور قبول شدند.

به گفته شاکری، خاطرات این شهیدان که با آن‌ها در جبهه یا جهاددانشگاهی فعالیت میکردیم در ذهن و یاد من باقیمانده است.

وی گفت: اکثر شهدا در دانشگاه‌های برتر همچون این دانشگاه تحصیل کردند.

وی با بیان اینکه بیشتر شهدا، راه را باز کردند و این بزرگواران وجود داشتند که اکنون ما مشغول خدمت گذاری هستیم، گفت: همین شهدا رفتند که ما میتوانیم راحت نفس بکشیم و در دنیا سرافرازی کنیم.

وی تاکید کرد: خداوند متعال کاری می‌کند که شهادت حاج قاسم از خود حاج قاسم موثر‌تر است. امریکا فکر میکرد با حذف فیزیکی حاج قاسم و فرزندان بزرگ این کشور، ایران را به نابودی می‌کشاند.

وی با بیان اینکه اکنون دانشجویان ی دستاورد‌های خود را به شهدای شما هدیه می‌دهند، گفت: از صمیم قلب حضور شما را گرامی میداریم؛ این راه ادامه دارد. این برکتی است که شما با فرزندان خود به کشور هدیه کردید.

وی تاکید کرد: امیدوارم خداوند به دانشجویان این قدرت را بدهد که این مسیر را با توان بیشتر و دستاورد‌های بهتر طی کنند.