پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اگر ارگان‌ها نیازهایشان را به دانش‌بنیان‌ها بسپارند نخبگان نمی‌روند / تولیدکنندگان داخلی انتظار حمایت بیشتری دارند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اگر ارگان‌ها نیازهایشان را به دانش‌بنیان‌ها بسپارند نخبگان نمی‌روند / تولیدکنندگان داخلی انتظار حمایت بیشتری دارند

یزدان، عضو هیئت مدیره شرکت دانش بنیان بصیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره پلنتفرم دانش بنیان گفت: ما در حوزه پیام رسان امن سازمانی محصولی را ارائه دادیم. با این پیام رسان انتقال چت متنی، صوتی، تصویری و ویدیو کنفرانس در فضای امن برای کارفرما در دسترس است. به گفته وی این پلتفرم تنها بر روی پایگاه داده سازمانی نصب می‌شود و باعث می‌شود در بستری امن پیام و اطلاعات را...

یزدان، عضو هیئت مدیره شرکت دانش بنیان بصیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره پلنتفرم دانش بنیان گفت: ما در حوزه پیام رسان امن سازمانی محصولی را ارائه دادیم. با این پیام رسان انتقال چت متنی، صوتی، تصویری و ویدیو کنفرانس در فضای امن برای کارفرما در دسترس است.

به گفته وی این پلتفرم تنها بر روی پایگاه داده سازمانی نصب می‌شود و باعث می‌شود در بستری امن پیام و اطلاعات را رد و بدل کنند. عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان با اشاره به سرعت انتقال پیام در این پتلفرم ادامه داد: این پلتفرم فقط ویژه سازمان‌ها بوده است؛ هرچه سازمان مورد استفاده سرور‌های قوی‌تر به این کار اختصاص بدهد ارتباطات سریع‌تر می‌شود.

محصول ایرانی، نیروی ایرانی

یزدانی با اشاره به اشتغال نیرو‌های دانشگاهی افزود: برای ساخت این محصول دانش بنیان 20 نفر از نیرو‌های دانشگاهی به کار گرفته شده‌اند. شرکت ما دانش بنیان است و فعالیت مان را با پرسنل و متخصصان داخلی پیش می بریم.

دانش بنیان‌ها انتظار حمایت بیشتری دارند

وی گفت: با حمایت‌های معاونت علمی و صندوق نوآوری شکوفایی نیاز‌های اولیه مرتفع می‌شود، اما با توجه به هزینه‌های بیمه، مالیات، نقدینگی و ضمانت نامه‌ها انتظار‌ها بیشتر است. عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان افزود: ما به عنوان تولید کننده داخلی از خروج نخبگان و متخصصان جلوگیری کرده و ان‌ها را جذب شرکت‌های دانش بنیان می‌کنیم. 50 نفر از فارغ التخصیلان دانشگاهی در بخش برنامه نویسی با ما همکاری می‌کنند طبیعتا بحث نقدیندگی مسئله مهمی است تا بتوانیم از متخصصان داخلی حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، صرفا حمایت‌های مالی نیست، گفت: پروژه و کارسپاری از دیگر حمایت ارگان‌ها و سازمان‌ها از شرکت‌های دانش بنیان است. اگر سازمان‌ها نیاز خود را به شرکت‌های دانش بنیان بسپارند؛ صرفا به حمایت‌های مالی هم نیازی نیست.

یزدان از برنامه ریزی خود برای صادرات این محصول گفت: حوزه‌ای که به ان فکر می کنیم و دو سال است که به شکل متمرکز آن را دنبال می‌کنیم؛ بحث صادرات است. در چند سال گذشته در نمایشگاه متعدد خارجی شرکت کردیم. امسال هم در نظر داریم در چند نمایشگاه خارجی شرکت کرده و محصولاتمان را ارائه دهیم. عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان گفت: امیدواریم بتواینم بحث صادرات محصولات دانش بنیان داخلی را جدی‌تر پیگیری کنیم. در این زمینه به کمک صندوق نوآوری و معاونت علمی نیاز بیشتری داریم تا بتوانیم در نمایشگاه بیشتری شرکت کرده و محصولات خود را ارائه کنیم.