جمعه 13 مهر 1403

ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب در حوزه ورزش معلولان پایتخت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب در حوزه ورزش معلولان پایتخت

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: در شهرداری تهران با ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب در حوزه‌های مختلف از جمله ورزش تلاش شده لبخند برای افراد دارای معلولیت به ارمغان آورده شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حمید صاحب در حاشیه برگزاری نخستین دوره لیگ بازی‌های افراد دارای معلولیت که به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت برگزار شد، اظهار کرد: این دوره از مسابقات ورزشی با شرکت 1200 نفر در سطح منطقه‌ای و در هفت گروه دارای معلولیت در 36 رشته ورزشی برگزار شد. در این دوره از مسابقات محدودیت سنی وجود نداشت و شرکت‌کنندگان دارای معلولیت در گروه‌های طیف اوتیسم، کوتاه قامتان، سندرم دان، افراد دارای معلولیت‌های جسمی حرکتی، بینایی و شنوایی و ایستاده و نشسته در دو گروه بانوان و آقایان به رقابت پرداختند که امروز مراسم اختتامیه این مسابقات برگزار شد و در آن نفرات اول تا سوم هدایای خود را دریافت کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه 10 تا 15 درصد هر جامعه‌ای را معلولین تشکیل می‌دهند، افزود: در تهران پیش‌بینی می‌شود حدود 11 درصد یعنی معادل یک میلیون و 100 هزار نفر افراد دارای معلولیت وجود داشته باشد، این مسابقات با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی در این افراد توسط شهرداری تهران به میزبانی منطقه 7 برگزار شد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وجود گله‌مندی در حوزه هزینه‌های ورزشی معلولین گفت: این گله‌مندی درست است و باید نهادهای مختلف در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند تا تسهیل در حوزه ورزش معلولین محقق شود. در شهرداری تهران تلاش شده با ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب در حوزه‌های مختلف از جمله ورزش تلاش شده لبخند برای افراد دارای معلولیت به ارمغان آورده شود.

بهره‌برداری از 2 بوستان مناسب‌سازی شده معلولان در مناطق 17 و 10 پایتخت

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شهرداری تهران با مناسب‌سازی معابر و بوستان‌ها تلاش می‌کند که زمینه حضور افراد دارای معلولیت در جامعه را تسهیل کند، گفت: البته از نظر مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز برای معلولین چالش‌هایی وجود دارد و نیاز دارد که زیرساخت‌های فرهنگی لازم نیز برای معلولین فراهم شود و چالش‌های آنها پیگیری شود. در حقیقت باید مناسب‌سازی فرهنگی نیز در حوزه معلولین مورد توجه قرار گیرد.