جمعه 31 فروردین 1403

ایران میزبان سه رویداد بین المللی تکواندو

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
ایران میزبان سه رویداد بین المللی تکواندو

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بسیاری از کارشناسان و مسئولان فدراسیون تکواندو پس از ناکامی در المپیک توکیو از عدم پشتوانه‌سازی و حفاظت و مراقبت از استعدادهای تکواندو کشورمان به عنوان یکی از مشکلات و دلایل افول تکواندو ایران نام بردند.

کمیته فنی فدراسیون تکواندو نیز در بیانیه رسمی خود در بررسی ناکامی این رشته در المپیک 2020، به احیای تیم امید به عنوان یکی از راهکارهای مدنظر اشاره کرد.

موضوعی که انتظار می‌رفت هر چه سریعتر با انتخاب کادرفنی تیم امید، مراحل توجه به آن آغاز شود، اما هنوز نه تنها در این زمینه هیچ اقدامی صورت گرفته نشده است، بلکه تکلیف کادرفنی تیم ملی نیز مشخص نیست.

این در حالی است که ایران در مهرماه میزبان سه رویداد جام فجر، جام باشگاه‌های آسیا و تورنمنت آزاد آسیا است و این می‌تواند بهترین اتفاق و شروع برای انتخاب و تشکیل کادرفنی تیم امید باشد.

تیمی که با دعوت از استعدادهای این رده سنی فرصت شرکت در تورنمنت جام فجر و تورنمنت آزاد آسیا را با کمترین هزینه خواهد داشت تا استارت کار خود را در فاصل سه سال تا المپیک 2024 پاریس به صورت رسمی بزند.

در اینکه در این دو رویداد احتمال حضور کشورهای آسیایی مطرح و تکواندوکاران قدرتمند خارجی بسیار کم است، هیچ شکی نیست، اما این نوجوانان می‌توانند پس از مدت‌ها در رقابت با بهترین تکواندوکاران داخلی محک خوبی خورده و پس از مدت‌ها در شرایط مسابقه قرار بگیرند.

از دست رفتن زمان و این فرصت‌ها شاید در آینده مجددا داستان تشکیل تیم امید را به دست فراموشی بسپرد و تکواندو ایران را با فرصت سوزی بزرگ دیگری مواجه کند.