یک‌شنبه 3 تیر 1403

ایلان ماسک به نقض قانون کار محکوم شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ایلان ماسک به نقض قانون کار محکوم شد

بر اساس اعلام دادگاهی در ایالات متحده، ایلان ماسک در سال 2018 با تهدید کارکنان تسلا به حذف پاداش سهام، قوانین فدرال کار را زیر پا گذاشته است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دادگاه استیناف حوزه‌ی پنجم ایالات متحده حکم پیشین هیئت ملی روابط کار (NLRB) را که به ایلان ماسک ارتباط داشت رسماً تأیید کرد. این حکم اعلام می‌کند توییت سال 2018 ایلان ماسک با محوریت عضویت کارکنان در اتحادیه، تهدیدی غیرقانونی محسوب می‌شود و حق و حقوق کارکنان را نقض می‌کند. ایلان ماسک خطاب به کارکنان گفته بود که اگر به عضویت اتحادیه دربیایند، پاداش سهام آن‌ها را حذف می‌کند.

در آن زمان، تسلا این یافته را به چالش کشید و اظهار داشت که هیچ چیز مانع از پیوستن کارگران تسلا به اتحادیه نبود، بنابراین نمی‌توان آن را یک تهدید تلقی کرد، اما دادگاه‌ها با NLRB طرف شدند و دادگاه ایالات متحده پس از بررسی پرونده در نهایت طرف هیئت ملی روابط کار را گرفت.

دادگاه همچنین دستور داد که این توییت حذف شود، و حکمی مبنی بر اینکه تسلا باید کارگری را که قبلاً به دلیل سازماندهی یک اتحادیه در کارخانه خود در فرمونت کالیفرنیا اخراج شده بود، بازگرداند و تسلا موظف است حقوق این کارمند را از زمان اخراج شدن در آوریل 2022 تا روز استخدام مجدد، پرداخت کند.

این اولین باری نیست که ایلان ماسک و تسلا در زمینه مدیریت منابع انسانی در شرکت با مشکل مواجه می شوند. NLRB همچنین سال گذشته علیه تسلا حکم داد زیرا این شرکت کارکنان خود را از پوشیدن لباس هایی با هر گونه آرم یا نشان اتحادیه منع کرد.

ایلان ماسک به نقض قانون کار محکوم شد 2