دوشنبه 16 مهر 1403

اینترنت صنعتی نسل پنجم در کارخانه‌ها و شرکت‌های چینی همه‌گیر می‌شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
اینترنت صنعتی نسل پنجم در کارخانه‌ها و شرکت‌های چینی همه‌گیر می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، در برنامه کاری جدید وزارت صنعت چین پیشنهاد شده که نسخه ارتقا یافته طرح 512 «اینترنت نسل پنجم + صنعتی» تدوین و پیاده‌سازی شود. هدف از این کار ارتقای یکپارچگی، نوآوری و توسعه صنایع و بهبود پلت فرم مدیریت توسعه این اینترنت است.

از نظر زیرساختی، حداقل 3000 شرکت برای ایجاد زیرساخت‌های این نوع اینترنت در نظر گرفته شده اند و 30 طرح به صورت آزمایشی، در حال اجراست.

در این طرح توسعه با کیفیت شبکه‌های مخابراتی چاینا تله کام، چاینا موبایل و چاینا یونیکام برای تسهیل اتصال شرکت‌ها و منابع پلت فرم ابری و خدمات رسانی به بیش از 3000 شرکت در نظر گرفته شده است. ایده شتاب بخشیدن به تحول و توسعه شبکه‌های داخلی شرکت‌ها در صنایع کلیدی، حمایت از ایجاد شبکه‌های خصوصی نسل پنجم در شرکت‌های معدنی و ارتقای شبکه‌ها در مناطق صنعتی از جمله دیگر اجزای این طرح است.

چین تا پایان ماه آوریل 2.73 میلیون دکل پایه نسل پنجم ساخته است و شبکه‌های نسل پنجم همه شهر‌های اصلی سطح هر استان را پوشش می‌دهد و تعداد کاربران تلفن همراه نسل پنجم نیز به 634 میلیون نفر رسیده است. این کشور همچنین به طور جامع تحقیق و توسعه در حوزه فناوری ارتباطاتی نسل ششم را پیش می‌برد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

چین

اینترنت نسل پنجم اینترنت در چین اینترنت صنعتی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
اینترنت صنعتی نسل پنجم در کارخانه‌ها و شرکت‌های چینی همه‌گیر می‌شود 2