شنبه 1 اردیبهشت 1403

این امام محله مردم را پای کار حل مسائل خودشان آورده است + عکس

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
این امام محله مردم را پای کار حل مسائل خودشان آورده است + عکس

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام رحمت زمانی امام محله تلاش‌گر در استان مازندران و مسئول گروه جهادی شهید بقایی، شهرستان زیرآب سوادکوه در مسجد امامزاده عبدالحق است که توانسته در بسیاری از برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی، مردم و به خصوص نسل جوان را پای کار بیاورد و در قالب گروه‌های جهادی به خدمت بپردازد. او از سال 82 تبلیغ و طلبگی را آغاز کرده از سال 92 در سطح شهرستان در قالب طرح هجرت به خدمت پرداخته و سه سالی است در این مسجد همه تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و محرومیت‌زدایی از ظرفیت خیرین و مردم به خوبی بهره بگیرد.

زنان و مردان در گروه‌های جهادی پای کار هستند

اهالی محله اعتماد خوبی به طرح‌ها و برنامه‌های او دارند؛ به خصوص اینکه در این مدت، بسیاری از برنامه‌ها دارای پیوست اجتماعی و محرومیت‌زدایی بوده و مردم آثار و برکات آن را به خوبی احساس کرده‌اند. او می‌گوید: «گروه جهادی شهید بقایی را راه‌اندازی کردم که بیش از 50 نفر از برادران به طور مستقیم در آن، در بسیاری از طرح‌های عمرانی حضور دارند. ضمن اینکه همسر ایشان نیز در گروه جهادی زینبیه، خدمات ارزنده‌ای به بانوان ارائه داده و با حضور 27 نفر از خواهران، طرح‌های خوبی را رقم زده‌اند. از تهیه سبد کالا گرفته تا تأمین جهیزیه و درمان از طریق حضور مستقیم خیرین و یا تعمیرات مسکن و حضور در پروژه‌های سازندگی از جمله دستاوردهای این گروه‌های جهادی است.»

برگزاری دوره تربیت فرزند با کمک آموزش و پرورش

زمانی توانسته در 8 منطقه برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی را به خصوص در نیمه شعبان و عید غدیر با حضور گرم مردم مدیریت کرده و اعیاد به یادماندنی را برگزار کند؛ به طوری که در برخی از این برنامه‌ها بیش از 850 نفر از نیروهای مردمی پای کار بوده‌اند. او می‌گوید: «یکی از قابلیت‌های مهم این محله، حضور نوجوانان و دانش آموزان در برنامه‌های مسجد محور است؛ به خصوص رسیدگی به درس دانش آموزان در قالب کلاس‌های تقویتی با حضور معلمان جهادی یکی از رویکردهای مهم مسجد است تا خانواده‌ها از بابت درس و تحصیل فرزندان با خیالی آسوده به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اعتماد کنند. همچنین طرح تربیت فرزندان یکی از ایده‌هایی است که در تعامل با آموزش و پرورش و مدارس برای بیش از 80 مادر در محله‌های مختلف برگزار و با استقبال بالایی مواجه شده است.»

برگزاری اردو برای نوجوانان با کمک یک دانشگاه

تشکیل نخستین گروه سرود حرفه‌ای توسط دانش آموزان یکی دیگر از رویدادهای مهمی است که به همت این امام محله شکل گرفته است. همچنین هیأت‌های عزاداری با حضور انبوهی از نوجوانان در کنار برنامه‌های اردویی از دیگر فعالیت‌هایی است که دنبال می‌شود. زمانی می‌گوید: «با توجه به هزینه‌های بالای برگزاری اردو، در تعامل با یکی از دانشگاه‌ها از ظرفیت‌های تفریحی و فرهنگی آن در جهت برگزاری یک اردو استفاده کردیم. براین باور هستم که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در فقر و نداری دارد؛ از این رو به طور مستقیم بسیاری از خیرین را پای کار آوردم تا بتوانند به افراد تحت پوشش خدمت‌رسانی کنند. حتی در زمینه درمان نیز از پزشکان خیر در بسیاری از مراکز درمانی بهره گرفته است.»

توزیع 128 بسته فرهنگی و معیشتی میان نیازمندان

برگزاری اعیاد و تجلیل از اسامی زینب در میلاد حضرت زینب (س) یکی از فعالیت‌های گروه جهادی بانوان زینبیه است، گروهی که برای ایام فاطمیه و میلاد حضرت زهرا (س) نیز برنامه‌هایی را ارائه کرده‌اند و در مدت 6 سال از تشکیل این گروه جهادی اتفاقات خوبی را در حوزه بانوان رقم زده‌اند. این طلبه می‌گوید: «اهدای سبد کالا به خصوص در یلدای فاطمی یکی از اقدامات مهمی است که به همراه گروه‌های جهادی محقق کردیم. در این زمینه تأمین 128 بسته فرهنگی و معیشتی با جمع‌آوری مبلغ 20 میلیون تومان از کمک‌های مردمی بخشی از این خدمات است.»

تلاش برای ایجاد بستر مناسب اشتغال‌زایی

رصد مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، رفع اختلافات و ایجاد صلح و سازش و جذب کمک‌های مردمی به خصوص در قالب صندوق قرض الحسنه، با اعتبارات شخصی همین اعضای گروه‌های جهادی در محله شکل گرفته است. این امام محله یکی از امور ضروری را ایجاد بستر مناسب برای اشتغال‌زایی می‌داند؛ اشتغالی که بتوان برای آن امنیت فراهم کرد و با ایجاد بازار فروش، کارآفرینی خوبی را به وجود آورد. از این رو وارد تعامل با شهرداری و برخی از نهادها در جهت ایجاد بازارهای روز برای عرضه محصولات شده است. همان طور که در جهت مقابله با آسیب ها نیز تعاملاتی را با بهزیستی و سپاه دارد و یا در مقوله جمعیت، در حمایت از خانواده‌ها قدم‌های مثبتی برداشته است.

پایان پیام

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

گروه های جهادی

امام محله بنیاد هدایت این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
این امام محله مردم را پای کار حل مسائل خودشان آورده است + عکس 2
این امام محله مردم را پای کار حل مسائل خودشان آورده است + عکس 3
این امام محله مردم را پای کار حل مسائل خودشان آورده است + عکس 4
این امام محله مردم را پای کار حل مسائل خودشان آورده است + عکس 5
این امام محله مردم را پای کار حل مسائل خودشان آورده است + عکس 6
این امام محله مردم را پای کار حل مسائل خودشان آورده است + عکس 7