جمعه 10 فروردین 1403

این خودرو پرفروش‌ترین در جهان خواهد شد + تصاویر

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
این خودرو پرفروش‌ترین در جهان خواهد شد + تصاویر

اقتصادنیوز: تسلا مدل Y بدون شک موفقیت چشمگیری داشته و تا حد زیادی موفق‌ترین کراس اوور الکتریکی از منظر فروش بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، از وب‌سایت اینساید ای‌ویز، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، در سخنرانی در جلسه سالانه سهامداران این شرکت ادعا کرد که مدل Y امسال از نظر درآمد، پرفروش‌ترین خودروی جهان خواهد بود. علاوه بر این، ماسک اظهار داشت که Y در سال 2023 خودروی شماره یک جهان خواهد شد.

در حال حاضر تویوتا کرولا پرفروش‌ترین خودروی جهان است. سال گذشته حدود یک میلیون و 115 هزار دستگاه از این مدل فروخته شده است. برای مقایسه، تسلا به طور کلی 936 هزار و 222 دستگاه خودرو در سال 2021 فروخت. با این حال، این شرکت به سرعت در حال افزایش حجم فروش به صورت سالانه است و در مسیر رسیدن به بیش از 1.3 میلیون خودرو در سال 2022 است. این مهم با وجود مشکلات زنجیره تامین همچنان ادامه دارد.

هنگامی که چنین مشکلاتی کاهش یابد و گیگا تگزاس و گیگا برلین با ظرفیت کامل کار کنند، کاملا قابل قبول است که مدل Y بتواند از نظر حجم کلی به پرفروش‌ترین خودروی جهان تبدیل شود.

موفقیت مستمر مدل Y در فروش با توجه به گرانی آن بیشتر قابل توجه است. پیش از این هرگز یک خودروی 70 هزار دلاری تقریبا 150 هزار دستگاه در هر سه ماه نفروخته بود. (تسلا تنها ارقام فروش ترکیبی مدل‌های 3 و Y را ارائه می‌دهد، بنابراین فروش دقیق مدل Y ناشناخته است).

علاوه بر این، تصمیم تسلا برای تمرکز انحصاری تولید گیگا برلین بر روی مدل Y به این معنی است که تحویل اروپا با سرعت بسیار بیشتری نسبت به قبل انجام می‌شود.

همچنین بخوانید
این خودرو پرفروش‌ترین در جهان خواهد شد + تصاویر 2