سه‌شنبه 10 مهر 1403

این زن 80 ساله کره‌ای می‌خواهد میان دختران جوان تاریخ‌ساز شود

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
این زن 80 ساله کره‌ای می‌خواهد میان دختران جوان تاریخ‌ساز شود

چوی سون - هوا، 80 ساله که تقریبا یک دهه پیش از برگزاری نخستین دور از مسابقات دختر شایسته جهان در سال 1952 متولد شده، این شانس را دارد که به عنوان مسن‌ترین شرکت کننده این مسابقه، تاریخ‌ساز شود.

به گزارش خبرآنلاین از یورونیوز، او اوایل ماه جاری میلادی به عنوان یکی از فینالیست‌های کره جنوبی برای تعیین نماینده این کشور در مسابقه سالانه دختر شایسته جهان (Miss Universe) معرفی شد. خانم چوی روز دوشنبه (30 سپتامبر) با 31 شرکت کننده دیگر برای تصاحب تاج دختر شایسته کره جنوبی و کسب عنوان نماینده کره جنوبی برای شرکت در فینال جهانی مسابقه دختر شایسته جهان که نوامبر امسال در مکزیک برگزار می‌شود، رقابت می‌کند.

او در پاسخ به این سوال‌ها که «چطور یک خانم 80 ساله اینقدر سالم و سرپاست؟ چگونه آمادگی بدنی خود را حفظ کرده؟ از کدام رژیم غذایی پیروی می‌کنید؟»، گفت: «می‌خواهم دنیا را حیرت زده کنم... وقتی پیر می‌شوی، اضافه وزن پیدا می‌کنی... بنابراین، می‌خواهم نشان دهم که سن فقط یک عدد است و می‌توان حتی وقتی پیر می‌شویم، سالم و سلامت زندگی کنیم.»

اگر خانم چویی که دارای سه نوه است، عنوان قهرمانی کره جنوبی را به دست آورد و به مسابقات مکزیک صعود کند، بیش از دو برابر مسن‌ترین فینالیست تایید شده این مسابقه یعنی بئاتریس انجویا، 40 ساله از مالت که مادر سه فرزند است، سن خواهد داشت.

تلاش خانم چویی برای پیروزی در فینال امسال در شرایطی است که سازمان‌دهندگان Miss Universe Korea مسابقه امسال را با شعار «سن در رویاپردازی اهمیتی ندارد» برگزار می‌کنند.

خانم چویی می‌گوید: «زیبا به نظر رسیدن از بیرون مهم است، اما من فکر می‌کنم شما باید در ذهن خود نیز آرامش داشته باشید و بدانید که چگونه به دیگران احترام بگذارید. بسیاری از مردم این روزها منفی‌باف شده‌اند.»

233233

کد خبر 1964972
این زن 80 ساله کره‌ای می‌خواهد میان دختران جوان تاریخ‌ساز شود 2