چهارشنبه 6 تیر 1403

این قهرمانی حق خیبر و لرستان بود / خادم پور: فوتبالم را مدیون علی دایی هستم

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
این قهرمانی حق خیبر و لرستان بود / خادم پور: فوتبالم را مدیون علی دایی هستم

سینا خادم پور بازیکن 27 ساله خیبر خرم آباد این قهرمانی را حق مردم لرستان می‌داند.

به گزارش ورزش سه، خیبر خرم اباد توانست با قهرمانی در لیگ یک، خودش را به لیگ برتر فوتبال ایران اضافه کند و این تیم برای نخستین بار در تاریخش قرار است در لیگ بیست و چهارم حضور داشته باشد. آنها در لیگ عملکرد بی عیب و نقصی از خود به اجرا گذاشتند و شرایطشان به گونه‌ای بود که در بازی های خانگی در تمام بازی‌ها پیروز شده بودند و در خارج از خانه تیم غیرقابل کنترلی بود. یکی از ستارگان این تیم، سینا خادم پور مدافع و هافبک دفاعی خیبر بود که محصول آکادمی نفت تهران بود و حتی مدتی در تیم استقلال در دوران حضور فرهاد مجیدی و آندره آ استراماچونی بازی کرد اما دوران حرفه‌ای او با فراز و نشیب بسیار زیادی همراه بود. این بازیکن 27 ساله در کنار مهدی کیانی، توانسته بود خط دفاعی این تیم را بیمه کند و از طرف دیگر با زدن 5 گل در 33 بازی، در امر گلزنی هم فوق العاده عمل کرد. او در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ورزش سه، درباره فصلی که پشت سر گذاشت صحبت کرد و در ابتدا هم اظهار داشت: اول از همه باید از هم تیمی‌ها، کادرفنی و هواداران تشکر کنم که واقعا بدون آنها غیرممکن بود. در هر بازی، ورزشگاه پر می‌شد. من 2 فصل است که در لیگ یک بازی می‌کردم و به عنوان مدافع هم بازی می‌کردم که عملکرد خوبی داشتم. توانستم به خیبر بیایم و آقا رضا مهاجری به من لطف داشتند و دوباره شاگردش شدم. من از نظر بدنی و فنی، فرم ایده‌آلی داشتم و توانستم شاگرد ایشان شوم و به او کمک کردم تا فصل خوبی هم داشته باشیم.

خادم‌پور که درباره شرایطش پس از فراز و نشیبی که تجربه کرد صحبت کرد و درباره احساساتش پس از جدایی از استقلال و احیای دوباره دوران فوتبالی خود گفت: من از علی دایی تشکر می‌کنم. وارد شدن به بزرگسالان و لیگ برتر را مدیون او هستم و علی آقا من را انتخاب کردم. من اولین سال فوتبالی‌ام را به عنوان بازیکن نفت با قهرمانی جام حذفی در کنار ایشان شروع کردم و مدیون او هستم. در تیم ملی جوانان امید، در تیم زیر 23 سال و جام جهانی جوانان بازی کرده بودم و همه شاهد شرایط فنی من بودند. بعد از آن با استقلال قرارداد امضا کردم و یک سال به صورت قرضی به نفت تهران برگشتم که آن فصل 20 بازی هم انجام دادم.

او ادامه داد: دوباره به استقلال برگشتم و هم‌پستی‌های خوبی داشتم. پرسپولیس از سمتی هر سال قهرمان می‌شد و بازیکنانی که در پست من بودند، شرایط خوبی داشتند. فوتبالیست را همین بالا و پایین‌ها می‌سازند. من یک نیم فصل به گل گهر رفتم و با آقای بگوویچ توانستیم قهرمان لیگ شدیم. حالا هم در خیبر خوشبختانه دوباره قهرمان لیگ یک شدم.

خادم پور در مورد همکاری با مهدی کیانی 37 ساله تاکید کرد: من جلوی او بازی کرده بودم و زمانی که کنارش بازی کردم فهمیدم او یک فرمانده و یک کاپیتان نمونه است. در کنار ایشان بازی کردن باید تمرکز داشته باشی و باید همیشه بهترین خودت باشی. آقا رضا مهاجری هم سرمربی فنی است و همیشه در تمرینات هم می‌خواهد صد خودت را بگذاری و باید بهترین باشی. او سرمربی است که باید هر بازی بهتر از قبل باشی و باعث می‌شود انتظار را خودت از خودت بالا ببری.

صعود و قهرمانی هر تیمی، در گروی تیم بودن و متحد بودن آنان است اما در این بین هر تیمی نیازی به ستارگانی هم دارد. در فصل گذشته عملکرد سینا خادم پور در کنار علیرضا دغاغله، حمیدرضا طاهرخانی و مهدی کیانی باعث شده بود این 4 نفر تبدیل به چهره های اصلی این تیم شدند و در چنین شرایطی، خادم پور در توضیح این مسئله گفت: ما در کل، کل تیممان زحمت کشیدند و ما هم با توجه به شرایط فنی و ایده‌آل خودمان عالی بودیم. ما یک تیم واقعی بودیم. همه پشت هم بودیم و تیم بسیار بامعرفتی داشتیم. همه آنها از نظر فنی فوق العاده بودند و یک تیم باتجربه بودیم که ثمره‌اش را با قهرمانی دیدیم.

وی افزود: من خودم این فصل برای خودم رکورد زدم. لطف خدا از 34 بازی، همه را بازی کردم و خدا را شکر نه مصدومیت داشتم و نه محروم شدم. خدا را شاکرم که به عنوان هافبک دفاعی و مدافع وسط هم 5 گل زدم و این لطف و کمک خدا و تلاش من بوده. هدف و تمرکز داشتم و مزدش را هم گرفتم.

خادم پور در توصیف هواداران پرشور خیبر خرم آباد نیز صحبت کرد و خاطرنشان کرد: آنها یار دوازدهم ما بودند. واقعا این قهرمانی را مدیون آنها هستیم. بدون حمایتشان ممکن نبود و هر جا می‌رفتیم همراه ما بودند. در بازی های خانگی جای سوزن انداختن نبود و من یک بار هم ندیدم در ورزشگاه جای خالی وجود داشته باشد. مردم لرتبار و هواداران ما آنقدر خوش قلب هستند که هر چه بگویم کم گفتم. او در پایان گفت: از دکتر عبدی مالک محترم تیممان هم تشکر می‌کنم که در بخش خصوصی بینظیر بودند. ما هر جا بازی خارج از خانه داشتیم همراه بودند و هیچوقت کم نگذاشتند. از هیئت مدیره و کادرفنی و در راس آن از آقای مهاجری تشکر می‌کنم. از تک تک بازیکنانمان که سنگ تمام گذاشتند تشکر می‌کنم و از همه هواداران ممنون هستم و از از خوشحالی آنها خوشحال هستم. این قهرمانی حق مردم و حق مجموعه خیبر خرم آباد بود.

این قهرمانی حق خیبر و لرستان بود / خادم پور: فوتبالم را مدیون علی دایی هستم 2
این قهرمانی حق خیبر و لرستان بود / خادم پور: فوتبالم را مدیون علی دایی هستم 3