پنج‌شنبه 31 خرداد 1403

این مرد تاریخ انقضا ندارد؛/ ولاسکوی بی‌رحم: داغ دل والیبال ایران را زنده کردی!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
این مرد تاریخ انقضا ندارد؛/ ولاسکوی بی‌رحم: داغ دل والیبال ایران را زنده کردی!

خولیو ولاسکو این روزها بیش از هر وقت دیگر داغ دل والیبال ایران را زنده کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران با هشت شکست پیاپی در لیگ ملتها نه تنها مرحله حذفی را از دست داد بلکه دیگر شانسی برای صعود به المپیک پاریس هم نخواهد داشت.

اوضاع تیم ملی والیبال ایران طوری شده که همه منتظر تنها یک پیروزی در هفته سوم لیگ ملتها هستند تا حداقل تیم ایران این تورنمنت را بدون برد به پایان نرساند و از یک رکورد منفی دیگر جلوگیری کند.

شکست‌ها و ناکامی‌های والیبال ایران در دو سال گذشته باعث شده تا یک بار دیگر همه به یاد خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ایران بیفتند. این مربی که از سال 2011 تا 2014 هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده داشت و در این سه سال والیبال ایران را طوری متحول کرد که تاکنون نام نیک او بر سر زبان هواداران ایرانی جاری است.

او در حال حاضر سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایتالیا است که توانست قبل از پایان دور مقدماتی لیگ ملتها، این تیم را راهی المپیک پاریس بکند و حالا این فرصت را دارد تا کاری را که با والیبال مردان ایتالیا در المپیک آتلانتا انجام نداد با تیم زنان این کشور در المپیک پاریس پس از نزدیک به 30 سال انجام دهد و با یک مدال طلای المپیک برای همیشه از دنیای مربیگری خداحافظی کند.

شاید اگر او در لیگ ملتها سرمربی تیم ملی والیبال ایران بود، والیبال ایران جشن سومین صعود خود به المپیک را می‌گرفت، اما افسوس که این اتفاق نیفتاد و ایران در المپیک پاریس غایب خواهد بود.

والیبال ایران حالا پس از حدود 10 سال دوباره به یک مربی شبیه خولیو ولاسکو نیاز دارد تا با ساختن یک نسل طلایی دیگر، ما را به تیم‌های درجه یک جهان تبدیل کند. فدراسیون والیبال از الان فرصت دارد تا بررسی گزینه‌ها یک مربی تراز اول را برای هدایت تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران برگزیند تا یکبار دیگر والیبال، شور و هیجان را به خانه‌های مردم ایران بیاورد.

این مرد تاریخ انقضا ندارد؛/ ولاسکوی بی‌رحم: داغ دل والیبال ایران را زنده کردی! 2
این مرد تاریخ انقضا ندارد؛/ ولاسکوی بی‌رحم: داغ دل والیبال ایران را زنده کردی! 3