یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

این گروه از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شدند + جزییات

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
این گروه از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شدند + جزییات

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال 1402 کمتر از 18 میلیارد تومان بوده، می توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کنند.

سید محمدهادی سبحانیان اعلام کرد: در اجرای قانون بودجه سال 1403 کل کشور به منظور تکریم مودیان و اجرای عدالت مالیاتی، تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال 1402 حداکثر صد و پنجاه برابر معافیت موضوع ماده (84) قانون مالیات‌های مستقیم یعنی مبلغ 18 میلیارد تومان بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‌ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود مشمول مقررات این تسهیلات می‌باشند.

خبر مرتبط تعیین ساز و کار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از اشخاص غیرتجاری، املاک و مناطق ازاد

در نشست علنی روز یکشنبه (9 اردیبهشت ماه) - مجلس شورای اسلامی، بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی که اعاده شده از شورای نگهبان است در دستور کار قرار گرفت و مواد 21 تا 27 برای تامین نظر شورای نگهبان به تصویب نمایندگان رسید.

صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده 100 قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی، عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

این گروه از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شدند + جزییات 2