دوشنبه 16 مهر 1403

بارش باران در استان زنجان خسارت وارد کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بارش باران در استان زنجان خسارت وارد کرد

زنجان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: بارش باران که بعدازظهر روز دوشنبه /23 تیر ما جاری / در این استان، اتفاق افتاد در شهرستان های ماهنشان و ابهر، موجب خسارت شد.

صفی الله کرامتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر این بارش ها، رودخانه ها پرآب و گل‌آلود شد و به تعدادی از مزارع پرورش ماهی، گندم زارها و بخشی از شانه های خاکی مسیرهای ارتباطی نیز خسارت وارد آمد.

وی اظهار داشت: در بخش مرکزی ماهنشان و بخش انگوران از توابع این شهرستان، تعدادی از مزارع پرورش ماهی و گندم و همچنین شانه خاکی کنار جاده، دچار خسارت شدند.

وی با بیان اینگه با گل آلود شدن آب، مزارع پرورش ماهی آسیب می بینند و خوشه های گندم نیز بر زمین خوابانده می شوند که برداشت آن سخت و حتی غیرممکن می شود، اظهار داشت: بارش باران در روستای عباس آباد شهرستان ابهر نیز به تعدادی از مزارع گندم، آسیب وارد آمد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه هنوز میزان خسارت وارده برآورد نشده است گفت: کارشناسان ذیربط در حال ارزیابی و جمع‌بندی خسارت وارده هستند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان زنجان، شهرستان ماهنشان از توابع این استان با 19/5 میلمتر بارش باران، بیشترین بارندگی این استان در روز دوشنبه را داشت.

*س_برچسب‌ها_س*