پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

بارش باران در برخی استان‌های نیمه شمالی

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای بخش‌هایی از گیلان، مازندران، اردبیل و ارتفاعات غربی البرز بارش، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و طی روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور شاهد جوی آرام هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه مجددا روز پنجشنبه استان‌های مازندران، گیلان و روز جمعه، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، بارش‌های خفیف و پراکنده را تجربه می‌کنند، ادامه داد: امروز در مناطق شرق، شمال‌شرق، مرکز، غرب و جنوب‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و فردا در بخش‌هایی از شرق و شمال‌شرق کشور وزش باد شدید موقتی و گردوخاک رخ می‌دهد که این شرایط طی روز جمعه در بخش‌هایی از شرق و شمال‌شرق کشور تداوم دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز بخش‌هایی از شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای‌خزر و شمال‌شرق کشور با کاهش دما مواجه اند که در بخش‌هایی از شمال‌شرق کاهش دما محسوس است، افز. د: مجددا از سه‌شنبه تا پایان هفته در این مناطق روند افزایش دما انتظار می‌رود.

رفیعی با اشاره به اینکه آب‌های دریای خزر امروز و طی 2 روز آینده نیمه غربی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج و متلاطم است، در مورد آخرین شرایط آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است و در برخی از ساعات علاوه بر وزش باد، غبار محلی دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به 31 درجه و کمینه دما نیز به 18 درجه می‌رسد.