چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

بارش برف چهره سقز را زمستانی کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بارش برف چهره سقز را زمستانی کرد

سنندج - ایرنا - بارش اولین برف پاییزی که امروز در بیشتر مناطق سقز آغاز و چهره این شهرستان را زمستانی کرد و تردد در جاده‌های مواصلاتی به دیواندره، بانه، بوکان و مریوان را سخت کرده است.

به گزارش ایرنا، موج بارش‌ها از صبح پنجشنبه آغاز شده و همچنان بصورت بارش شدید برف ادامه دارد که جدا از کوه‌های اطراف، شهر هم بطور کامل سفیدپوش شده است.

تردد وسایل نقلیه در محورهای سقز - دیواندره، سقز - بانه و سقز - بوکان بخاطر بارش برف، مه غلیظ و لغزندگی به کندی انجام می‌شود لذا پلیس راه از مردم خواسته اگر قصد مسافرت دارند حتما ضمن همراه داشتن تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ، هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند تا در جاده گرفتار کولاک برف نشوند.

سامانه بارشی از عصر چهارشنبه در آسمان استان کردستان مستقر شده و در این مدت بیشترین میزان بارش برف در گردنه خان (محور سقز - بانه) و دیواندره - سقز (محدوده زرینه) گزارش شده است.

با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی بارش برف و باران تا صبح دوشنبه هفته آینده ادامه دارد لذا رانندگان باید قبل از سفر برای کسب اطلاعات راه‌ها از طریق پیامک، تماس تلفنی و سایت اینترنتی و نرم افزار موبایلی با سامانه 141 ارتباط بگیرند.

آماده‌باش 12 اکیپ کاری برای برف‌روبی معابر سقز

دبیر ستاد بحران شهرداری سقز از آماده باش ستاد عملیات زمستانی خبر داد و گفت: نمک پاشی و برف روبی معابر و شریان های اصلی شهر با 12 اکیپ کاری آغاز شده است.

اهون اردلان عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی، ستاد عملیات زمستانی شهرداری در حالت آماده باش است.

وی اضافه کرد: نمک پاشی معابر و شریان های صعب العبور و پرخطر با 12 اکیپ کاری، با توجه به ادامه بارش ها، برودت هوا و جلوگیری از یخ زدگی در حال انجام است.

اردلان از شهروندان خواست که حین بارش برف همکاری لازم با نیروها و اکیپ های برف روب شهرداری جهت تسریع در خدمت رسانی را داشته باشند.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*
بارش برف چهره سقز را زمستانی کرد 2