دوشنبه 16 مهر 1403

بارش پراکنده باران، وزش باد و گرما شرایط جوی روز یکشنبه زنجان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بارش پراکنده باران، وزش باد و گرما شرایط جوی روز یکشنبه زنجان است

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، شرایط آب و هوای امروز این استان، گرم و در برخی مناطق نیز با بارش باران و وزش باد همراه خواهد بود.

حسین سلطانی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بارش باران به صورت پراکنده و خفیف بوده و سرعت وزش باد نیز بین 40 تا 50 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و هوا نیز تا روز سه شنبه /7 مرداد ماه جاری / گرم‌تر شده و پس از این مدت از شدت گرمای هوا کاسته خواهد شد.

وی، اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته، خیرآباد زنجان با میزان دما 18 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین و فیله خاصه در شهرستان طارم نیز با 39+ درجه سانتیگراد، گرمترین نقطه این استان گزارش شد.

سلطانی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 22 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، چهار درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

وی افزود: دمای هوای زنجان تا اواسط هفته روند افزایشی خواهد داشت و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه /8 و 9 مرداد ماه / هوا مقداری خنک خواهد شد.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*