دوشنبه 16 مهر 1403

بازارچه فروش دائمی برای بانوان ایجاد شود / کاهش آسیب های اجتماعی با ایجاد اشتغال

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بازارچه فروش دائمی برای بانوان ایجاد شود / کاهش آسیب های اجتماعی با ایجاد اشتغال

ولی پور گفت: ایجاد بازارچه فروش دائمی برای بانوان مد نظر قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سفیرافلاک، فریبا ولی پور ظهر امروز در نشست هم اندیشی بانوان شاغل بروجرد که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: خانم های بدسرپرست مورد غفلت قرار گرفته اند به طوری که بانوان بی سرپرست تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار می گیرند ولی این بانوان نمی توانند تحت پوشش باشند و با مشکلاتی همراه هستند.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات در استان بازارچه فروش است چرا که بانوان در زمینه های مختلف محصولاتی را تولید می کنند اما برای فروش با مشکلاتی همراه می شوند که ایجاد این بازارچه ها دغدغه ماست و برای ایجاد بازارچه دائمی تلاش هایی صورت می گیرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به کاهش آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: تلاش می شود تا خانم هایی که خودشان می توانند یک شغل را ایجاد کنند با حمایت های لازم بتوانند مشغول شوند که این امر در اولویت کارها برای بانوان است که با این مهم می تواند در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اقدام کرد.

ولی پور عنوان کرد: با توجه به اینکه ارتباط مستقیمی بین فقر، نیازمندی و مشکلات اجتماعی وجود دارد به طوری که هم در طلاق، خودکشی و مشکلات روحی، فقر و بیکاری موثر است لذا اولویت در بحث کاهش آسیب های اجتماعی، اشتغال بانوان بی سرپرست و بدسرپرست است.

وی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری، بیان کرد: مصوبات سفر روزهای خوبی را رقم می زند که در اشتغال بانوان منتظر دستورالعمل تهران هستیم که با همکاری ادارات و استانداری کار را آغاز کنیم البته یکی از پررنگ ترین حوزه هایی که در بحث سفر به آن پرداخته و برنامه ریزی شد امور بانوان است.

انتهای پیام /