سه‌شنبه 29 خرداد 1403

بازار ارز آرایش انتخاباتی گرفت / تبعیت قیمت دلار از اونس یا تتر؟‌/ پیش بینی قیمت دلار امروز 26 خرداد 1403

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
بازار ارز آرایش انتخاباتی گرفت / تبعیت قیمت دلار از اونس یا تتر؟‌/ پیش بینی قیمت دلار امروز 26 خرداد 1403

اقتصادنیوز: بازار ارز تهران هفته را در حالی آغاز می کند که به عقیده اکثر معامله گران قیمت ها همچنان نوسان محدودی را در یک دامنه مشخص ثبت خواهند کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران نخستین روز هفته را در حالی آغاز خواهد کرد که بازار ارز کشورهای همسایه از امروز به تعطیلات عید قربان رفته اند و این در حالیست که قیمت دلار هرات در آخرین روز معاملات هفته پیش 58 هزار و 800 تومان معاملات قیمت خورد.

همچنین قیمت درهم امارات هم به مانند دلار تغییر قیمت چندانی را تجربه نکرد و در نرخ 16030 تومان معاملات را به پایان رساند؛ روندی که از رکود نسبی بازار و انتظار معامله گران برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری حکایت داشت، به عقیده بسیاری از فعالان بازار ارز، معاملات تا زمان برگزاری انتخابات چندان نوسان کاهشی یا افزایشی محسوسی نخواهد داشت و بازار با اتخاذ آرایش انتخاباتی، پس از انتخاب رئیس جمهور جدید درباره موضع خود تصمیم گیری خواهد کرد.

اما نکته مهمی که توجه معامله گران را در جریان معاملات هفته اخیر به خود جلب کرد، کاهش قابل توجه میزان حباب درهم است، روندی که پیش از این خلاف آن را شاهد بوده ایم و همواره در روند افزایشی قیمت دلار حباب دلاری درهم هم در محدوده های بالاتری قرار می‌گرفت. به گزارش اقتصادنیوز؛ فعالان بازار در واکنش به این اتفاق سه رویکرد را پیش بینی کرده اند؛ اول، نبود انتظار افزایش قیمت ها در کوتاه مدت. دوم، دست باز بازارساز برای تامین درهم و سوم، بالا رفتن توانایی بازارساز در تامین درهم؛ موضوعی که نه تنها توانسته مانع سیگنال افزایشی درهم به دلار شود بلکه سبب شده تا درهم بیشتر به عنوان اهرم کاهش قیمت دلار عمل کند و حباب منفی آن در جریان معاملات هفته های اخیر سد راه افزایشی شدن دلار بوده است.

در این میان قیمت تتر هم امروز در مقایسه با روز پنجشنبه کانال 59 هزار تومان را از دست داده است و وارد کانال کاهشی 58 هزار تومان شده است؛ موضوعی که به عقیده گروهی از معامله گران می تواند سیگنال کاهشی به قیمت دلار بدهد. به گزارش اقتصادنیوز، این در حالی‌ست که برخی دیگر از فعالان بازار با توجه به افزایش قیمت طلا در معاملات جهانی، معتقدند دلار هم می تواند به تبعیت از اونس مسیر افزایشی را در پیش بگیرد.

برآیند کلی معامله گران از معاملات بازار ارز در هفته های اخیر نوسان محدود قیمت ها در دامنه مشخص است و باید دید سیگنال‌های سیاسی می توانند روند دلار را تغییر دهند یا خیر؟

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید