چهارشنبه 18 مهر 1403

بازداشت متهمین پرونده مشروبات الکلی دست‌ساز در همدان

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
بازداشت متهمین پرونده مشروبات الکلی دست‌ساز در همدان

دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: 13 نفر از متهمان پرونده مسمومیت ناشی از مشروبات الکلی دست ساز و آلوده به متانول در استان بازداشت شدند.

عباس نجفی روز چهارشنبه در نشست شورای قضایی استان همدان اظهار کرد: به دلیل آلوده بودن این مشروبات به متانول، 96 نفر در همدان دچار مسمومیت شده‌اند و متاسفانه تاکنون 11 نفر به دلیل استفاده از این مشروبات آلوده جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دستورات لازم مبنی بر رسیدگی فوری این پرونده و مجازات عاملان و شناسایی و دستگیری متهمان اصلی و سایر عوامل و توزیع کنندگان به مراجع ذی‌صلاح صادر شده است.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب استان همدان از بازداشت 24 نفر از متهمان پرونده اخلال نظام بانکی با عنوان فروش امتیاز وام بانک رسالت در همدان خبر داد.

نجفی تصریح کرد: از این تعداد، سه نفر از گردانندگان اصلی این پرونده هستند و تاکنون بیش از یک هزار و 443 نفر از مالباختگان، شکایت خود را به مراجع قانونی ارائه کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان با تاکید بر اینکه تحقیقات گسترده پیرامون این موضوع در جریان است، گفت: بر اساس برآوردها، در این پرونده نزدیک به 2 هزار و 870 میلیارد ریال از افراد، کلاهبرداری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این رقم قطعی نیست و با توجه به گستردگی تخلفات و افزایش مالباختگان، امکان افزایش این میزان وجود دارد.

نجفی گفت: با همکاری پلیس امنیت اقتصادی، سوابق ثبتی، اموال و حساب‌های متهمان، شناسایی، ردیابی و مسدود شده است

وی تاکید کرد: دستورات لازم به منظور تحقیقات گسترده پیرامون موضوع صادر شده است و تلاش می‌کنیم بزودی عدالت در این مورد برقرار شده و ضرر‌های مالباختگان جبران شود.

از میان اخبار

صدور حکم حبس برای رئیس سابق اداره گمرک ساوه

گِل‌نِبِشته‌های هخامنشی به ما چه می‌گویند؟

ماجرای تکان دهنده از قتل عام خانواده لارستانی!

مجازات عجیب نگهداری گربه برای زوج اصفهانی!