پنج‌شنبه 12 مهر 1403

بازدید وزیر جهادکشاورزی از دو پروژه در شهرستان خدابنده

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
بازدید وزیر جهادکشاورزی از دو پروژه در شهرستان خدابنده

وزیر جهادکشاورزی از مرکز پرورش گوسفند اصلاح شده پربازده و روند عملیات اجرایی طرح‌های کاداستر و رفع تداخلات بازدید کرد.

وزیر جهادکشاورزی صبح امروز (27 آبان‌ماه) در قالب سفر هیئت دولت به استان زنجان، با حضور در شهرستان خدابنده از طرح پرورش گوسفند پربازده شرکت کشت و صنعت فردوس بازدید کرد.

این طرح ظرفیت پرورش 5000 راس گوسفند را داشته و با هدف پرورش گوسفند اصلاح شده پربازده و افزایش بهره‌وری و کارآیی با ایجاد حلقه‌های تولید گوشت قرمز گوسفندی به مرحله اجرا درآمده است.

این طرح با ایجاد اشتغال 35 نفر به طور مستقیم و 70 نفر به طور غیرمستقیم با سرمایه‌گذاری 566 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است که ضمن اجرای عملیات اصلاحی بر روی گوسفند نژاد افشاری سالانه 103 تن گوشت قرمز تولید می‌کند.

در این طرح، اصلاح الگوی کشت با اجرای طرح کشاورزی قراردادی برای تامین علوفه خشک به میزان 33 تن در روز نیز به اجرا درآمده است.

همچنین سیدجواد ساداتی‌نژاد در ادامه این سفر با حضور در محل مدیریت امور اراضی از روند عملیات اجرایی طرح‌های کاداستر و رفع تداخلات بازدید کرد و سند تک‌برگی اراضی کشاورزی را به بهره‌برداران تحویل داد.

قابل ذکر است استان زنجان در اعطا و صدور اسناد زراعی حدنگار در سال گذشته پیشتاز کشور بوده و از زمان اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید در مورد رفع تداخلات قوانین موازی، به میزان یک‌سوم از کل پلاک‌های دارای تداخل استان در راستای حل مشکلات کشاورزان با اراضی ملی و دولتی را تعیین تکلیف کرده و از لحاظ تعداد پلاک و میزان مساحت در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

گفتنی است اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با پیشرفت 39 درصد در حال پیگیری است.

انتهای پیام

بازدید وزیر جهادکشاورزی از دو پروژه در شهرستان خدابنده 2