سه‌شنبه 24 مهر 1403

بازگشایی متروی اصفهان منوط به تصمیم ستاد استانی کروناست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازگشایی متروی اصفهان منوط به تصمیم ستاد استانی کروناست

اصفهان - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای بازگشایی مجدد قطار شهری اصفهان همچنان در انتظار تصمیمات و دستور ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هستیم.

علیرضا نصراصفهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متروی اصفهان از روز شنبه 24 اسفندماه تعطیل شد و زمان بازگشایی مجدد آن هنوز مشخص نیست.

وی درباره حمل و نقل مسافران در شهر اصفهان یادآور شد: اکنون ناوگان اتوبوسرانی اصفهان با ظرفیت بیش از 600 دستگاه در 107 خط فعالیت دارد و روزانه حدود 50 هزار مسافر در شهر اصفهان از طریق اتوبوس‌ها جابجا می‌شوند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه به صورت روزانه نسبت به افزایش مسافر، ظرفیت اتوبوس‌های شهری افزایش می‌یابد تصریح کرد: اما در برخی خطوط متاسفانه شهروندان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکرده و با تراکم بسیار از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

وی اظهارداشت: تعداد اتوبوس‌های شرکت واحد به گونه‌ای نیست که بتوان در تمامی خطوط به صورت زنجیره‌وار اتوبوس تردد کند بنابراین شهروندان باید در استفاده از اتوبوس دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله مطلوب را رعایت کنند.

نصراصفهانی تعداد کل اتوبوس‌های شهر اصفهان را یک‌هزار و 200 دستگاه برشمرد و اضافه کرد: 100 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده که قرار است 70 دستگاه آن به زودی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: روزانه تعداد زیادی از اتوبوس‌ها برای تعمیرات لازم در تعمیرگاه متوقف می‌شوند که این امر میزان اتوبوس‌های در دسترس و فعال را تا یک‌هزار دستگاه کاهش می‌دهد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از نصب سیستم AVL در اتوبس‌های شهری خبر داد و گفت: این سیستم هوشمند قابلیت کنترل از اتاق فرمان به صورت نمایشگر را دارد که برای مسوولان مربوطه امکان اطلاع از راه دور تعداد مسافران، محل تردد اتوبوس‌ها و رویت ایستگاه‌های شلوغ و نیازمندی‌های حمل و نقل را فراهم می‌سازد.

وی پیش‌بینی کرد این سیستم تا پایان شش ماهه اول سال‌جاری به صورت کامل بر روی تمامی اتوبوس‌های شهری نصب شود و افزود: نصب این سیستم هوشمند موجب مدیریت بهتر حمل و نقل عمومی مربوط به اتوبوس‌ها را خواهد شد.

نصراصفهانی درباره ناوگان تاکسرانی نیز خاطرنشان کرد: سازمان تاکسیرانی با همه ظرفیت خود در شهر فعالیت دارد و تنها محدودیتی که برای این نوع حمل و نقل ایجاده شده است کاهش ظرفیت مسافران از چهار نفر به سه نفر و جداسازی فضای داخلی یا کاورهای مخصوص به منظور فاصله‌گذاری است.

وی افزود: الزام رانندگان تاکسی به استفاده از این طلق‌های جداکننده، نظارت بر رعایت ظرفیت سه مسافر و تعداد تاکسی‌های فعال در شهر برعهده سازمان تاکسیرانی اصفهان است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به افزایش تا سقف 25 درصدی نرخ کرایه حمل و نقل تاکسی‌های گردشی و خط ویژه در شهر اصفهان اشاره و تصریح کرد: این افزایش کرایه شاید بتواند به معیشت رانندگان تاکسی که این روزها با کاهش 25 دردی ظرفیت مسافران خود فعالیت دارند کمک کند.

9هزار تاکسی با پلاک "ت" در 170 خط، بیش از سه هزار خودروی در تاکسی تلفنی محله‌ها و 15 هزار تاکسی اینترنتی در اصفهان فعالیت دارند.

بنابر آمارهای رسمی، تا کنون 124 هزار و 603 نفر مبتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور شناسایی شدند که 97 هزار و 173 نفر بهبود یافتند و هفت‌هزار و 119 نفر از آنان چشم از جهان فروبستند.

*س_برچسب‌ها_س*