جمعه 8 تیر 1403

بازگشت آرامش از فاصله 11 متری به پرسپولیس؛ آخرین خطای ترابی مقابل استقلال

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازگشت آرامش از فاصله 11 متری به پرسپولیس؛ آخرین خطای ترابی مقابل استقلال

تهران - ایرنا - تیم فوتبال پرسپولیس که چهار پنالتی آخرش توسط مهدی ترابی به گل تبدیل شده، بعد از مدت‌ها از روی نقطه پنالتی به آرامش رسید.

یک بار در مرحله یک شانزدهم نهایی و جام حذفی و یک بار در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر پرسپولیس در این فصل صاحب پنالتی شد که هر 2 مقابل ماشین‌سازی بود و هر 2 را علی علیپور به هدر داد. پنالتی آخر در حالی از دست رفت که مهاجم سرخپوشان تهرانی با ضربه چیپ توپ را روانه دروازه کرد و همین مساله باعث شد تا انتقادات بسیار زیادی به سمت او سرازیر شود.

گابریل کالدرون بعد از این اتفاق، پنالتی‌زن تیمش را عوض کرد و مهدی ترابی برای این کار انتخاب شد. بازیکن محبوب سرمربی آرژانتینی خیلی زود جواب اعتماد آقای سرمربی را داد و هفته بعد با پنالتی‌اش تک گل سه امتیازی را وارد دروازه فولاد و شهاب گردان کرد. ترابی در هفته سیزدهم به معراج اسماعیلی پنالتی‌گیر هم از نقطه معروف و از فاصله 11 متری گل زد تا نشان دهد در این امر تبحر خاصی پیدا کرده است.

شماره 9 سرخپوشان تهرانی در نیم‌فصل دوم یکی از پنالتی‌گیرترین دروازه‌بان‌های تاریخ لیگ را مغلوب کرد. او در بازی برابر شهرخودرو در هفته بیست و یکم و در دقیقه 64 دروازه مهدی رحمتی را گشود و سپس در دیدار برابر ماشین‌سازی مقابل حامد لک که ید طولایی در گرفتن پنالتی دارد گل زد تا این گلر باتجربه نتواند برای سومین بار در این فصل از پرسپولیس پنالتی بگیرد. جالب این است که در چهار بازی رسمی اخیر پرسپولیس و ماشین‌سازی تیم تهرانی صاحب پنالتی شده که اولی و آخری به گل تبدیل شده است.

ترابی آخرین بار در لیگ برتر در هفته اول لیگ هجدهم و با لباس سایپا پنالتی خود را خراب کرده بود. او در جدال برابر سپیدرود پشت توپ ایستاد اما کوروش ملکی، گلر بلندبالای تیم رشتی که پنالتی‌گیر خوبی هم هست، توانست دست او را بخواند و ناکامش بگذارد. با این حال این آخرین پنالتی نبوده که ترابی از دست داده است. او در بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فصل قبل و در تاریخ 10 آبان ماه سال 1397 در دیدار برابر استقلال نتوانست پنالتی چهارم تیمش را به گل تبدیل کند و توپش با فاصله زیاد به بیرون رفت. البته سید حسین حسینی نتوانسته بود جهت را تشخیص دهد. از آن روز 618 روز گذشته و باید دید ترابی در لباس پرسپولیس هم پنالتی خراب خواهد کرد یا همه چیز مربوط به همان دوران در سایپا بوده است.

*س_برچسب‌ها_س*
بازگشت آرامش از فاصله 11 متری به پرسپولیس؛ آخرین خطای ترابی مقابل استقلال 2