شنبه 14 مهر 1403

بازگشت قیمت سکه کلید خورد؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
بازگشت قیمت سکه کلید خورد؟

برخی تحلیلگران معتقدند عبور بازار از مرز مقاومتی نیازمند سیگنال‌های مثبت از بازارهای جهانی و نوسانات بیشتر دلار است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه سومین هفته مهر را در سایه نوسانات مثبت قیمت‌ها در آخرین روز کاری هفته گذشته آغاز خواهد کرد؛ روندی که در پی آن قیمت دلار و سکه در کانال جدید قرار گرفتند. معامله‌گران فنی معتقدند «اخبار سیاسی» و «نوسانات بازارهای مالی» دو مولفه موثر بر روند بازار در روز پنجشنبه بودند و در حالیکه اونس طلا به عنوان نقش آفرین اول این روزهای بازار در نیمه دوم معاملات پنجشنبه، نوسان نزولی به ثبت رساند و 2649 دلار قیمت خورد؛ طلا و سکه در مسیر متفاوت گام نهادند؛ روندی که به عقیده معامله گران ناشی از اثرپذیری بازار طلا و سکه از نوسانات دلار بود.

با این حال، قیمت طلای آبشده معاملات آخرین روز کاری هفته را در میانه کانال 17 میلیون تومان آغاز کرد و سپس در پایان معاملات با 17 میلیون و 770 هزار تومان بسته شد. در معاملات پشت خطی جمعه، قیمت طلای آبشده با کاهشی که تجربه کرد، به 17 میلیون و 349 هزار تومان رسید. هر گرم طلای 18 عیار هم چهار میلیون و 50 هزار تومان معامله شد.

سکه امامی هم که در آغاز فعالیت بازار 47 میلیون و 600 هزار تومان ارزش گذاری شده بود؛ در ادامه معاملات با ورود به کانال جدید، 48 میلیون و 850 هزار تومان خرید و فروش شد. قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب به 28 میلیون و 600 هزار تومان و 19 میلیون و 500 هزار تومان رسید. قیمت سکه در معاملات پشت خطی روز جمعه اما کمی عقب نشست و 48 میلیون و 650 هزار تومان خرید و فروش شد و نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب 26 میلیون و 800 هزارتومان و 17 میلیون و 800 هزار تومان قیمت خوردند. سکه گرمی هم هشت میلیون و 100 هزار تومان در حال معامله بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «سرنوشت طلا در دستان فدرال رزرو / قیمت سکه در آستانه فاز اصلاحی / پیش‌بینی قیمت سکه امروز 14 مهر 1403» بخوانید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.