جمعه 31 فروردین 1403

بازی مرگبار با حرکات نمایشی در زاهدانی / رئیس پلیس راهور: با کورس‌های شبانه به شدت برخورد می‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بازی مرگبار با حرکات نمایشی در زاهدانی / رئیس پلیس راهور: با کورس‌های شبانه به شدت برخورد می‌شود

کورس گذاشتن تعدادی از خودروهای جوانان بی‌دغدغه معضلی است که این روزها با کشیده شدن به خیابان‌های پرتردد شهر زاهدان باعث سلب آرامش و به خطر افتادن جان شهروندان و رانندگان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، دور دور و کورس گذاشتن های دسته جمعی تعدادی از خودروها و گوش دادن موزیک با صدای بلند از جمله راه های سرگرمی این روزهای جوانان شهر شده، هیجان کاذبی که گاه یک لحظه غفلت یک عمر پشیمانی را به دنبال دارد.

این روزها بیشتر خیابان های زاهدان به ویژه خیابان دانشگاه، بزرگراه خلیج فارس و بولوار پرستار جولانگاهی برای خود نمایی تعدادی از جوانان مایه دار و بی دغدغه شده، خیابان های عریض اما پر رفت و آمدی که راه را برای تخلیه انرژی یا تست سرعت اتومبیل ها باز کرده، تا جایی که این خیابان ها را می توان به عنوان حادثه خیز ترین مناطق شهری زاهدان دانست. آخر هفته ها و پارک ملت زاهدان (کلاته) محل تجمع و کورس گذاشتن های جوانان شده است، محلی برای تخلیه انرژی که متاسفانه حوادث بسیاری به همراه داشت. حرکات نمایشی رانندگان خطرساز بلای جان شهروندان افشار یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه حرکات نمایشی رانندگان خطرساز در خیابان های سطح شهر زاهدان به یک معضل تبدیل شده است، گفت: این حرکات خطرناک علاوه بر بروز برخی آسیب ها و مشکلات اجتماعی برای مردم موجب بروز حوادث ناگواری برای رانندگان آنها نیز می شود. وی افزود: در چند سال اخیر به دلیل بیکاری جوانان و نبود امکانات رفاهی و مکان های تفریحی حرکات نمایشی رانندگان به حدی گسترش یافته که این موضوع دیگر از یک تفریح ساده به تهدیدی برای سلامت جان مردم و رانندگان این خودروها و مردم تبدیل شده است. این شهروند با اشاره به تصادف هولناک چندوقت اخیر در بزرگراه خلیج فارس که باعث مجروح و فوت شدن تعداد زیادی از شهروندان شد تصریح کرد: این نوع رفتارهای هنجارشکنانه رانندگان خطر ساز و بی توجهی آنها به قوانین راهنمایی و رانندگی قابل تحمل نیست و به رسیدگی جدی مسئولان نیاز دارد. وی ادامه داد: تمامی شهروندان موظف هستند رانندگان پرخطر را شناسایی و به پلیس معرفی کنند و پلیس باید با افرادی که با رانندگی پرخطر که جان شهروندان را به خطر می اندازند برخورد جدی کند تا کمتر شاهد اینگونه اتفاقات باشیم. با کورس‌های شبانه به شدت برخورد می‌شود محمد علی بزی؛ رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: یکی از مکان تفریحی در شهر زاهدان پارک ملت کلاته که تنها نقطه تفریحی در شهر زاهدان است و تا ساعات پایانی شب خانواده ها آنجا حضور دارند، از عمده ترین مشکلات شلوغی در ساعات پایانی شب و در مسیر برگشت انتهای بلوار خلیج فارس به سمت زاهدان حرکت می کنند. وی افزود: بلوار خلیج فارس مسیر ورودی های شهر های جنوبی استان است که از ترافیک سنگین برخوردار که در هفته گذشته چند دستگاه خودرو باهم برخورد کردند و شدیدترین تصادف رخ داد و در تجزیه و تحلیل هایی که بررسی کردیم یکی از علت ها عامل انسانی بود. رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد: در ایام پایانی روزهای پنجشنبه و جمعه خانواده ها برای رفع خستگی به اماکن تفریحی مراجعه می کنند و در شهر زاهدان اوقاتی در کنار خانواده سپری می کند و عمده ترین حوادث و تصادفات در بلوار خلیج فارس عدم توجه کافی و عدم رعایت فاصله طولی و سرعت غیر مطمئنه است. وی اذعان کرد: اکثرا با توجه به ساعات پایانی با سرعت کم و با آرامش و با رعایت مقررات قوانین راهنمایی رانندگی پرهیز از تخلفات شامل سرعت حرکات نمایش خودداری کنند و تمهیداتی در طول بلوار خلیج فارس برای پایان روزهای اخر هفته پیش بینی و به صورت محسوس و نامحسوس مستقر هستند عملکرد رانندگان را رصد و با تخلفات و متخلفین برخورد می کنند. بزی گفت: سرعت وسایل نقلیه به طور هوشمند با دوربین کنترل و رصد می شود و به صورت جدی برخورد خواهیم کرد. انتهای پیام /