شنبه 15 اردیبهشت 1403

باشگاهی که 9 ماه درآمد نداشته است / رونمایی از آخرین قرارداد اسپانسری استقلال (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
باشگاهی که 9 ماه درآمد نداشته است / رونمایی از آخرین قرارداد اسپانسری استقلال (عکس)

باشگاه استقلال از پایان قرارداد اسپانسری با همراه اول تاکنون هیچ اسپانسر جدید و درآمدزایی نداشته است.

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که مسئولان باشگاه استقلال در حال توافق با یک اسپانسر جدید هستند و بر مبنای همین موضوع به بازیکنان وعده داده‌اند تا روز سه‌شنبه بخشی از مطالبات آنها از فصل گذشته به حساب شان واریز می‌شود، اما نکته قابل توجه این است استقلال در طول 9 ماه گذشته هیچ اسپانسری به خود ندیده است!

آخرین قرارداد اسپانسری باشگاه استقلال اول آبان ماه 1400 به مدت یکسال به امضا رسیده و از آبان ماه 1401 هیچ اسپانسر جدیدی برای آبی‌پوشان کار نکرده است. اگرچه در متن تفاهمنامه و در بخش مدت اعلام شده که این تفاهمنامه دو سال اعتبار دارد اما در تبصره اضافه شده این تفاهم نامه برای دوره یک ساله معتبر است که بر همین اساس در تاریخ اول آبان 1401 اعتبار آن به پایان رسیده و لازم بود مسئولان باشگاه استقلال نسبت به تمدید قرارداد با اسپانسر در این تاریخ اقدام کنند که این اتفاق رخ نداد.

در دوران مدیریت علی فتح‌الله‌زاده در استقلال در تاریخ 23 مهر 1401 او تلاش هایی برای تمدید قرارداد با اسپانسر قبلی داشت اما موفق به این کار نشد و حالا با گذشت حدود 9 ماه از پایان قرارداد با همراه اول، استقلال در این مدت هیچ قرارداد جدیدی نداشته و عملا درآمدزایی صورت نگرفته تا مشکلات مالی عجیب به سراغ آبی پوشان بیاید.

به عبارت بهتر می‌توان گفت عامل اصلی ای که بازیکنان استقلال حدود نیمی از مبالغ قرارداد های فصل گذشته را دریافت نکرده‌اند، مبلغ قرارداد آنها نیست و نداشتن اسپانسر طی ماه‌های گذشته اصلی‌ترین عامل این مساله محسوب می‌شود.

حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی پیش از این اعلام کرده بود باشگاه استقلال در فصل منجر به قهرمانی حدود 180 میلیارد تومان درآمد داشته که به نظر می‌رسید بالاترین میزان درآمدزایی در یک فصل این باشگاه بوده و بر همین اساس در فصل بعد از قهرمانی نیز انتظار می‌رفت این درآمد با توجه به بالا رفتن تورم و افزایش نرخ دلار به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. در این صورت اگر استقلال در فصل گذشته موفق به جذب اسپانسر می‌شد احتمالاً تا امروز بخش قابل توجهی از مطالبات اعضای فعلی تیم پرداخت شده بود و حتی بودجه قابل توجهی برای فصل جدید در اختیار داشت.

باشگاهی که 9 ماه درآمد نداشته است / رونمایی از آخرین قرارداد اسپانسری استقلال (عکس) 2