دوشنبه 16 مهر 1403

باشگاه افسران قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد به موزه سکه تبدیل می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
باشگاه افسران قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد به موزه سکه تبدیل می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: باشگاه افسران قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم‌آباد به موزه سکه و اشیای مفرغی تبدیل می‌شود.

سید امین قاسمی روز شنبه با بیان اینکه مرمت ساختمان باشگاه افسران مجموعه فرهنگی، تاریخی قلعه فلک الافلاک به پایان رسیده است، افزود: هم اکنون ضمن انجام فضاسازی اطراف آن، پیگیر ایجاد طرح محتوای این بنای تاریخی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ساختمان باشگاه افسران تبدیل به موزه سکه و یا اشیای مفرغی خواهد شد، بیان کرد: ظرفیت ساختمان باید مطالعه شود و با توجه به اشیا و سکه‌های تاریخی که در اختیار داریم طرح محتوایی تهیه و از این بنا به عنوان موزه استفاده می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته تلاش شده چند ساختمان برای ایجاد موزه آماده کنیم، اضافه کرد: در این راستا مرمت ساختمان باشگاه افسران در دستور کار قرار گرفت که پس از آماده سازی و ایجاد طرح محتوایی، بخشی از سکه‌ها و اشیا تاریخی استان را در آن به نمایش خواهیم گذاشت.

سید امین قاسمی با بیان اینکه بعد از موزه ایران باستان شاید، بیشترین و غنی‌ترین اشیا تاریخی در گنجینه آثار تاریخی لرستان وجود دارد اظهار داشت: به زودی گالری‌های موزه‌ای، ویترین‌ها و طرح محتوایی ساختمان باشگاه افسران آماده می‌شود و به عنوان موزه باستان شناسی؛ اشیای مفرغی، سکه‌ها و اشیای نقره‌ای در معرض بازدید عموم قرار می گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان به تغییر کاربری ساختمان‌های موجود در عرصه قلعه فرهنگی، تاریخی فلک الافلاک به موزه اشاره و بیان کرد: در این راستا ساختمان سربازخانه نیز پس از مرمت کامل به موزه اشیاء تاریخی تبدیل خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*